Sebastian Vettelnek még nem kell nagyon aggódnia, a regnáló világbajnok hetvenhét pontos előnnyel vezet a sorozatban, ám intő jel a Red Bullnak, hogy az utóbbi két versenyen a két pilótája csak egy második és két harmadik helyet kapart össze. A Brit Nagydíjon Fernando Alonso (Ferrari), Vettel, Mark Webber (Red Bull) volt az első három sorrendje, míg múlt vasárnap a Nürburgringen Lewis Hamiltont (McLaren) intették le elsőként Alonso és Webber előtt, a negyedik Vettel pedig – hat első és három második hely után – éppen hazai földön maradt hoppon. – Az idén eddig minden versenyen mi szereztük meg az első rajtkockát, a tíz futamból hatot megnyertünk, mindig dobogón álltunk, így messze vagyunk attól, hogy katasztrófáról kellene beszélnünk. Az viszont kétségtelen, hogy a Német Nagydíj már figyelmeztetés volt számunkra. Egyikünk sem engedhet ki, maximális erőbedobással kell dolgoznunk – adta ki az ukázt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki ezt olyannyira komolyan gondolta, hogy borítva a hét eleji programon, a tegnapi budapesti pilótafocira igyekvő Vettelt is berendelte a nürburgringi adatok elemzésére. A világbajnok ezért a kezdésre sem futott be a Szusza-stadionba, az esti jótékonysági gálamérkőzésre.
Horner amúgy úgy véli, a Red Bull visszaesésének okai főképp az időjárási tényezőkben keresendők, jelesül abban, hogy az alacsony hőmérsékleten nem megfelelően bántak a gumikkal. A csapatfőnök szerint a Német Nagydíjon hidegebb volt – a rajt idején 13 Celsius-fok –, mint a téli tesztelések idején, botcsinálta meteorológusként azonban a Hungaroringre húsz fokkal melegebbet jósol. Ez merész tipp, mert a főállású időjósok csak 23-24 fokot várnak vasárnapra.
Ami viszont számszakilag egészen biztos: Alonso holnap nálunk ünnepli a 30. születésnapját. A kétszeres világbajnok spanyol számára a Hungaroring örökre kellemes emlék marad, hiszen 2003-ban itt nyert először Forma–1-es futamot. A legutóbbi három verseny alapján egy első és két második helyével a jelenleg legjobb formában levő pilóta, ám az összesítésben így sem dobogós; az élcsoport: 1. Vettel 216, 2. Webber 139, 3. Hamilton 134, 4. Alonso 130, 5. Jenson Button (McLaren) 109, 6. Felipe Massa (Ferrari) 62. A hét végén Webber abból meríthet erőt, hogy tavaly ő nyerte meg a Magyar Nagydíjat, Button Alonsóhoz hasonlóan a Hungaroringen győzött először 2006-ban, Hamiltont pedig 2007-ben és 2009-ben is elsőként intették le. Vettel és Massa még nem járt sikerrel, és utóbbit mindenekelőtt a 2009-es borzalmas balesete köti hozzánk… S persze szóljunk a nagy öregről, a hétszeres világbajnok Michael Schumacherről is, aki már 1994-ben az első helyre kormányozta be nálunk a Benettonját – Vettel ekkor hétévesen még kisautókat tologathatott –, majd 1998-ban, 2001-ben és 2004-ben a Ferrarival diadalmaskodott, a visszatérése óta viszont rendre csak a középmezőnyben poroszkál a kevésbé ütős Mercedesszel. Ettől függetlenül jó újra itt látni a legendát.
Esély itthon. A Német Nagydíj GP3-as betétfutamán elért negyedik helyezése után újabb szép eredménnyel szeretne kirukkolni Kiss Pál Tamás. A 19 esztendős pilóta tegnapi sajtótájékoztatóján leszögezte, hogy hazai közönség előtt is bizonyítana. A GP3-sorozat résztvevőinek két futamot bonyolítanak le a hét végén, szombaton délután és vasárnap reggel. Kiss Pál Tamás pályafutása legjobb eredményét májusban a barcelonai Circuit de Catalunyán érte el, ahol az első helyről indulva rajt-cél győzelmet aratott. A miskolci illetőségű pilóta a Forma–1 alatti GP2 „előszobájának” számító sorozatban 32 versenyző között jelenleg a 12. helyen áll.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban