Hat magyarországi szolgáltató fogott össze azért, hogy a piacon minél gyorsabban elterjedjen a mobilalapú NFC (Near Field Communication) megoldás, ezen belül a mobiltelefonos fizetés és vásárlás. A Magyar Mobil Tárca Egyesületet a Magyar Telekom, a Telenor, a Vodafone, illetve a MasterCard, az OTP Bank és SuperShop hozta létre azzal a céllal, hogy hazánkban Európában az elsők között indulhasson el az NFC-alapú szolgáltatás. A társaságok 2011-ben kísérleti alkalmazásokkal tesztelik a megoldást, majd a tervek szerint 2012-ben elindítják kereskedelmi szolgáltatásaikat.
Az NFC lényegében egy mindössze néhány centiméter távolságra tervezett, vezeték nélküli kapcsolódási technológia, amely lehetővé teszi, hogy két vagy akár több eszköz is biztonságos csatornán, érintés nélkül kommunikáljon egymással, s adatokat cseréljen. Az NFC-alapú szolgáltatásoknak csak egyik része a mobilfizetés kártya és készpénz nélkül, hiszen alkalmazási területe kiterjedhet a hűségkártyákra, a kuponokra, illetve a közlekedési és belépőjegyek elektronikus vásárlására is. A szolgáltatás elterjedése szempontjából kiemelten fontos, hogy minél több helyen lehessen használni, függetlenül attól, hogy melyik operátor előfizetője az ügyfél. Az egyesület azt is szeretné elérni, hogy minél több partner csatlakozzon az új szolgáltatáshoz.
Szentkirályi a baloldalról: Hitvány showműsor, a fináléban egymásra találnak