Felmérik az üzletláncokat
A szlovák agrártárca az üzletláncokkal együttműködve felmérést készít a Szlovákiában forgalmazott termékek ár- és minőségi színvonaláról – írja a Bumm.sk. A cél, hogy Szlovákiában ugyanolyan jó minőségű árut forgalmazzanak, mint Ausztriában. Az agrárminisztérium célja a fogyasztók védelme – hangsúlyozta tegnap az agrárminiszter. (MN)
Tokaj-petíció
Már 1200-an aláírták azt a petíciót, amely tárgyalásokat szorgalmaz Magyarországgal a Tokaj márkanév használatáról – írja a Hirek.sk. Az aláírásokat eljuttatták Iveta Radicová miniszterelnökhöz – tájékoztatott a tokaji térség kistermelőinek képviselője. Többek közt „egyenlő, egyenrangú és diszkriminációmentes feltételeket” követelnek mindkét ország
Tokaj-vidékének, mindenekelőtt a szlovákiai terület nagyságának kijelölésében. (MN)
Veszteséges a MediaMarkt
Rosszul alakult a második negyedévben a MediaMarkt– Saturn üzletmenete: Európa legnagyobb elektronikai áruházlánca 44 millió euró adózás és kamatfizetés előtti veszteséget könyvelt el – közölte tegnap a vállalat. A cég azzal magyarázza a veszteséget, hogy a hagyományos piacokon – mindenekelőtt Németországban és Franciaországban – visszaesett a forgalom, kiéleződött az árverseny, és magasak voltak a piacra lépés költségei Kínában. (MTI)
Egyre nagyobb bajban a SPAR - heti összefoglaló