Buszvégállomást egy városközpontért

2008. 07. 07. 19:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legkevesebb ötszázmillió forintos, de becslések szerint akár sokmilliárdos kárt okozhat Budapestnek, hogy a fővárosi önkormányzat a 6-os busz óbudai, Bogdáni úti végállomás tulajdonjogáért cserében átadja a XI. kerületi Tétényi út és Etele út sarkán, a leendő 4-es metró megállójánál lévő Kelenföldi városközpontot, valamint két értékes Ráday utcai, a Kálvin téri metrómegállóhoz közeli ingatlant – jelentette ki tegnap a Fővárosi Közgyűlés ülésén György István (Fidesz). Az ellenzéki képviselő hiába javasolta, hogy többpárti vizsgálóbizottság derítse ki a példátlan vagyonvesztés körülményeit, és nevezze meg a felelősöket, a közgyűlés MSZP–SZDSZ-es többsége, a háromtagú MDF-frakció teljes egyetértésével, az ellenzék tiltakozása ellenére megszavazta az ingatlancserét. A botrányos határozat kizárólag a demokrata fórumos képviselők támogatásával mehetett át, ugyanis Bőhm András szabad demokrata képviselő nem vett részt a szavazásban.
A civilben jogász politikus lapunknak ugyan nem kívánta megindokolni lépését, azonban a közgyűlési vitából kiderült, hogy az ügynek súlyos, egyes ellenzéki vélemények szerint büntetőjogi következményei is lehetnek.
A hivatalos magyarázat szerint a Tétényi úti üzletközpont, benne az ott működő piaccal, és a Szabó Ervin Könyvtárnak, valamint a Budapesti Művelődési Központnak helyet adó épületekkel együtt „kártalanításként” kerülne a volt Express Ifjúsági és Diák Utazási Iroda jogutódja, az Estivo Kft. részére. A fővárosi tanács az Expresstől még 1979-ben sajátította ki a Bogdáni úti ingatlant, az irodát ekkor kártalanították, de a telekkönyvi átvezetés elmaradt, a földhivatal 1998-ban bejegyezte az Express tulajdonjogát, amit az iroda egy kft.-be apportált. A későn ébredő főváros hiába pereskedett, a Legfelsőbb Bíróság 2006-ban az Estivo Kft.-nek adott igazat. A társaság, amelyet időközben egy hárommillió forint törzstőkéjű, Liechtensteinben bejegyzett off-shore cég kivásárolt, a jelenleg 550 millió forintosra becsült Tétényi úti ingatlan mellett 1,1 milliárd forintot követel a BKV-tól és a csatornázási művektől ingatlanhasználati díjként, 1996-ig visszamenőleg. Ezt „váltotta ki” a főváros két, összesen ötszázmillió forintra becsült Ráday utcai ingatlannal, amely a metróépítés után több ezer négyzetméteres beépíthetőséget jelent, szemben az óbudai végállomással, amely a jövőben is csak közlekedési célokra hasznosítható. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint kóklerség, amit a városvezetés művel, Demszky Gábor főpolgármester és helyettesei sem adtak választ arra, hogy miért nem kerestek új helyet a végállomásnak.

Hosszabb villamosok. A közgyűlés előzőleg fideszes javaslatra úgy döntött, hogy az 1-es és a 3-as villamos fejlesztésére készített uniós pályázattól függetlenül a lágymányosi vonalat a tervezett Budafoki út helyett a Fehérvári útig, a pesterzsébeti végállomást pedig a helyi városközpontig hoszszabbítsák meg.

Újabb gyalázat. Havas Szófia (MSZP) a fővárosi képviselők közül egyedüliként nemmel szavazott arra az előterjesztésre, amely alapján a II. kerületben az eddig Világifjúsági parknak hívott terület ezentúl az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírja, Mansfeld Péter nevét viseli.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.