Legkevesebb ötszázmillió forintos, de becslések szerint akár sokmilliárdos kárt okozhat Budapestnek, hogy a fővárosi önkormányzat a 6-os busz óbudai, Bogdáni úti végállomás tulajdonjogáért cserében átadja a XI. kerületi Tétényi út és Etele út sarkán, a leendő 4-es metró megállójánál lévő Kelenföldi városközpontot, valamint két értékes Ráday utcai, a Kálvin téri metrómegállóhoz közeli ingatlant – jelentette ki tegnap a Fővárosi Közgyűlés ülésén György István (Fidesz). Az ellenzéki képviselő hiába javasolta, hogy többpárti vizsgálóbizottság derítse ki a példátlan vagyonvesztés körülményeit, és nevezze meg a felelősöket, a közgyűlés MSZP–SZDSZ-es többsége, a háromtagú MDF-frakció teljes egyetértésével, az ellenzék tiltakozása ellenére megszavazta az ingatlancserét. A botrányos határozat kizárólag a demokrata fórumos képviselők támogatásával mehetett át, ugyanis Bőhm András szabad demokrata képviselő nem vett részt a szavazásban.
A civilben jogász politikus lapunknak ugyan nem kívánta megindokolni lépését, azonban a közgyűlési vitából kiderült, hogy az ügynek súlyos, egyes ellenzéki vélemények szerint büntetőjogi következményei is lehetnek.
A hivatalos magyarázat szerint a Tétényi úti üzletközpont, benne az ott működő piaccal, és a Szabó Ervin Könyvtárnak, valamint a Budapesti Művelődési Központnak helyet adó épületekkel együtt „kártalanításként” kerülne a volt Express Ifjúsági és Diák Utazási Iroda jogutódja, az Estivo Kft. részére. A fővárosi tanács az Expresstől még 1979-ben sajátította ki a Bogdáni úti ingatlant, az irodát ekkor kártalanították, de a telekkönyvi átvezetés elmaradt, a földhivatal 1998-ban bejegyezte az Express tulajdonjogát, amit az iroda egy kft.-be apportált. A későn ébredő főváros hiába pereskedett, a Legfelsőbb Bíróság 2006-ban az Estivo Kft.-nek adott igazat. A társaság, amelyet időközben egy hárommillió forint törzstőkéjű, Liechtensteinben bejegyzett off-shore cég kivásárolt, a jelenleg 550 millió forintosra becsült Tétényi úti ingatlan mellett 1,1 milliárd forintot követel a BKV-tól és a csatornázási művektől ingatlanhasználati díjként, 1996-ig visszamenőleg. Ezt „váltotta ki” a főváros két, összesen ötszázmillió forintra becsült Ráday utcai ingatlannal, amely a metróépítés után több ezer négyzetméteres beépíthetőséget jelent, szemben az óbudai végállomással, amely a jövőben is csak közlekedési célokra hasznosítható. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint kóklerség, amit a városvezetés művel, Demszky Gábor főpolgármester és helyettesei sem adtak választ arra, hogy miért nem kerestek új helyet a végállomásnak.
Hosszabb villamosok. A közgyűlés előzőleg fideszes javaslatra úgy döntött, hogy az 1-es és a 3-as villamos fejlesztésére készített uniós pályázattól függetlenül a lágymányosi vonalat a tervezett Budafoki út helyett a Fehérvári útig, a pesterzsébeti végállomást pedig a helyi városközpontig hoszszabbítsák meg.
Újabb gyalázat. Havas Szófia (MSZP) a fővárosi képviselők közül egyedüliként nemmel szavazott arra az előterjesztésre, amely alapján a II. kerületben az eddig Világifjúsági parknak hívott terület ezentúl az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírja, Mansfeld Péter nevét viseli.
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
