A Wall Street Journal beszámolója szerint egyebek mellett ez áll abban a dokumentumban, amelyet a GM nyújtott be az amerikai tőzsdefelügyeletnek a vállalat részvényeinek a New York-i börzére történő újbóli bevezetését előkészítendő. Az amerikai cégcsoport vezetése azt vállalta a szakszervezetekkel megkötött egyezségben, hogy 2011 és 2014 között minden évben 265 millió eurót fizet az Opel-dolgozóknak, ha nem valósulnak meg a több milliárd euróra rugó fejlesztési tervek, amelyek eredményeként több új Opel-modellt fognak piacra dobni.
A GM februárban azt közölte, hogy 11 milliárd eurót költ a következő években a termékpaletta megújítására. Az elmaradó fejlesztésekért kilátásba helyezett „fájdalomdíj” nagyjából azonos azzal az összeggel, amennyit a GM megspórol a dolgozókkal még tavasszal elfogadtatott átszervezés eredményeként. Akkor arról volt szó, hogy Európában nyolcezer fővel csökkentik a dolgozói létszámot, bezárják az antwerpeni gyárat, 20 százalékkal visszafogják a gyártást. Ha nem jönnek be a GM-nek a fejlesztésekre vonatkozó vállalásai, akkor összességében akár 1,1 milliárd eurót is kifizethet a dolgozóknak a cég négy év alatt. Erre azonban valószínűleg nem fog sor kerülni, mert a vállalatvezetés magabiztosan nyilatkozott a kitűzött tervek megvalósíthatóságát illetően, miután a GM a múlt héten 1,3 milliárd dolláros adózott eredményt jelentett a második negyedévről.
A súlyos pénzzavarba került GM 2009-ben még meg akart válni európai érdekeltségétől, ám tavaly hirtelen úgy döntött, hogy mégis megtartja a cégcsoportot, sőt saját erőből jelentős átalakításokat és fejlesztést hajt végre.
(MTI)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség