Az Alstom hétfői közleményében elismerte, hogy problémák vannak az utastájékoztató rendszerrel, és jelezte: a leállásokat szoftveres hiba okozza. A gyártó azt írta, a hibákat folyamatosan javítják, és vizsgálják a program frissítésének lehetőségét a többi, már forgalomban lévő szerelvényen, ezt garanciális javításként térítésmentesen végzik el. Hozzátették, a javítás nem késlelteti a 2-es vonal új szerelvényeinek forgalomba állítását, és nem veszélyeztetheti az utasok biztonságát.
A Metróért Egyesület hétfőn Facebook-oldalán arról írt – és az elmúlt hetekben többször is beszámolt hasonló esetről –, hogy egy Metropolis utastájékoztató és vészjelző rendszere meghibásodott, ezért a szerelvénynek ki kellett állnia a forgalomból. Hétfőn azt közölték, hogy reggel ki kellett szállítani az utasokat a Stadionok állomásnál az Alstom egyik metrószerelvényéből az említett hiba miatt.
Egy órán át pótlóbuszok közlekedtek
Vasárnap egy még próbafutást végző Alstom szerelvényt egy másik metróval kellett az alagútból kihúzni, mert – vélhetően szintén szoftveres hiba miatt – nem tudott továbbhaladni a Keleti pályaudvartól az Örs vezér tere felé. Emiatt egy szakaszon egy órán keresztül pótlóbuszok közlekedtek.
Vasárnap a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV azt közölte, új járműnél még előfordulhatnak kisebb meghibásodások, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
Az Alstom cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.