
Intenzív sarkkörön túli teszteléssel zárul az Alpine A390 szabadidő-autó fejlesztése, mert az számos olyan új technológiával rendelkezik, amely a mérnököknek is új. Például ott a 3 hajtómotoros összkerékhajtás, amelynél a hátsó kerekek nyomatékának külön szabályozásával tudják befolyásolni a menetstabilitást. Legyen szó biztonságos haladásról, vagy épp köridő-maximalizálásról versenypálya-módban.

Észak Svédországban, Arjeplog környékén végzik az utolsó finomhangolást a mérnökök a hóval borított utakon és a jégen kialakított pályákon, a -40°C-os külső hőmérsékleten a fedélzeti rendszerek megbízható működését is tesztelik, különös tekintettel a páramentesítésre, a fűtés gyorsaságára.

Az Alpine A390β tanulmány által megelőlegezett szabadidő-autóról még annyit árultak el előzetesen, hogy a 4615 mm hosszú, 1885 mm széles és 1532 mm magas karosszériában 5 teljes értékű ülőhelyet helyeznek el, és a jogszabályok által megengedett lehető legtöbbet megtartják a látványos LED-es világításból. Az alul kiegyenesített karimájú kormánykereket Nappa-bőrrel vonják be, a megszokott kapcsolók mellett üzemmódváltót, OV (Overtake – előzés) és RCH (Recharge – fokozott fékenergia-visszatermelés) gombokat is találunk rajta.

A márka hagyományos otthonában, Dieppe-ben fogják gyártani az Alpine A390-est, a hajtómotorokat a Renault Cléonban lévő gyárából szállítják, a kifejezetten az autóhoz fejlesztett, A39 jelöléssel ellátott abroncsokat a Michelin gyártja. a hivatalos leleplezésre május 27-én, a 70. születésnapi ünnepségen kerül sor.