
Amíg Debrecenben már idén elkezdik a BMW iX3-as szabadidő-autó gyártását, annak személyautó-testvére, az i3-as csak bő egy év múlva kerül sorozatgyártásba. Az NA0 kódnéven készülő autóról elsőként az M GmbH közölt gyári kémfotókat, amikor a készülő négy hajtómotoros rendszeréről adott hírt, most az anyamárka adott közre gyári kémfotókat, amivel a fejlesztés lezárását jelzik. Az utolsó tesztköreiket futják a prototípusok Svédország északi részén, amely során még egy utolsó alkalommal megvizsgálják a 6. generációs hajtás működését extrém körülmények között.

Nem látjuk a pontos részleteket, de az kivehető, hogy klasszikus vesék helyett széles panelokat használnak elöl, amelyek mögött a vezetőtámogató rendszer érzékelői rejtőznek – nem lesz ez másként a belső égésű motorral szerelt 3-as sorozatnál (G50) sem. A szélvédő tövében levő panorámakijelzőn a vezető előtti három csempe tartalma rögzített, itt jelennek meg a menetadatok, a többi hat viszont személyre szabható tartalmat jelenít meg. A paralelogramma alakú központi érintőképernyő képátlója 17,9 col.

A BMW Neue Klasse modellek elektromos rendszere négy központi vezérlőegységet használ, amelyek számítási teljesítménye hússzorosa a jelenleginek, ezek segítségével sikerült leegyszerűsíteni a felépítést: autónként 600 méter kábelt tudnak megspórolni, a kábelköteg súlya 30 százalékkal csökken. Előzetes információk alapján a BMW i3-as szedán sorozatgyártása 2026 júliusában indul Münchenben, a belső égésű motorral szerelt 3-as sorozat gyártása valamikor 2027-ben indul Dingolfingben.