
Eredetileg villanyautónak készült az Alfa Romeo Stelvio 2. generációja, de az STLA Large műszaki alap lehetővé teszi a benzinmotor használatát is. Utóbbi fontos, mert a vásárlói preferenciák még nem változnak olyan gyorsan, ahogy azt erdetileg tervezték. A végéhez közeledik a fejlesztés, már túl vannak a digitális és laboratóriumi vizsgálatokon, a svédországi Arjeplog környékén végzik a menetdinamikai rendszerek végső finomhangolását, a gyár mérnökei ezer munkaórán át vizsgálják a különböző hajtásokat az extrém út- és időjárási viszonyok között.

Ezt követően az olaszországi Baloccóban folytatódik majd a tesztelés, ahol ezer órán keresztül tesztelik a vezetőtámogató rendszereket, majd forró égövi tesztek következnek a világ több pontján egészen az év végéig. A hivatalos leleplezésre még az idén sort kerítenek, az Alfa Romeo Stelvio új generációjának sorozatgyártása 2026-ban indul Cassino-ban. A motorválasztékról egyelőre annyi hivatalos információ van, hogy az előző márkaigazgató Jean-Philippe Imparato ezer lóerő körüli forró változatot ígért – ez minden bizonnyal három hajtómotoros akkumulátoros-elektromos hajtás lesz –, az aktuális márkaigazgató Santo Filici pedig megerősítette a benzines hibrid hajtás elérhetőségét.
