Merészet alkotott a GFG Style: sirályszárnyas ajtókkal fejelik meg a felnyíló ajtót

Egy mexikói gyűjtő megrendelésére építette meg a Peralta S szuperautót az olasz GFG Style. Fényezés helyett kézzel polírozták az alumínium karosszériát.

2025. 03. 31. 7:00
Fotó: GFG Style
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Forrás: GFG Style

Mostantól kezdve egyedi szuperautók építését is vállalja az olasz GFG Style műhely, az apa-fiú páros, Giorgetto és Fabrizio Giugiaro vállalkozása. Első alkotásuk egy mexikói gyűjtő megrendelésére készült, Carlos Peralta kérése az volt, hogy a Giorgetto Giugiaro által 1971-ben megrajzolt Maserati Boomerang stílusát kövessék, Fabrizio Giugiaro pedig örömmel teljesítette a kérést.

Fotó: Islas Photography/Oscar Islas

Március 22-én, a meghívásos Pastejé Automotive rendezvényen debütált a rendhagyó autó, amelyet a Maserati MC20-as alapján valósítottak meg. A karbonváz és a beltér lényegében változatlan, azonban radikálisan új karosszériát készítettek, amelynél egybefolyik az ablakfelület és a kézzel polírozott lemezmunka. A légbeömlők és a hátsó szárny csak szükség esetén lesznek láthatók, egyébként azok is belesimulnak a felületbe, a LED-es technológia jóvoltából az első lámpákat is sikerült elrejteni.

Fotó: Islas Photography/Oscar Islas

Annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb vonal zavarja meg az egy tömbből faragott formát, hagyományos ajtó helyett azt a megoldást választották, hogy a szélvédővel együtt felnyílik az utastér teteje. Mivel hagyományos ablakoknak már nem jutott hely, azt a megoldást választották a hétköznapi használhatóság érdekében, hogy erre a felnyíló ajtóra sirályszárnyas kis ajtók kerültek, amelyek segítségével aztán elérhető a külvilág – például a parkolójegy-kiadó automata. Nemcsak kiállításokra jár majd az autó, de annak bizony esetenként a hétköznapok során is bizonyítania kell majd.

 

Az első koptató és a diffúzor a rend kedvéért látható karbonból készült, jelezve, hogy igenis modern autó a GFG Peralta S, amelyet a változatlanul hagyott, 630 LE/730 Nm teljesítményű Nettuno V6-os biturbó mozgat, nem nyúltak a nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltóhoz sem, és az összes modern kényelmi-biztonsági felszerelés is ott van a fedélzeten.
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.