
Egy ideje már Fuoriserie programként fut a Maserati azon szolgáltatása, amely egyedi kialakítást biztosít az ügyfeleknek, az eddig katalógusalapú szolgáltatást most új szintre emelték az Officine Fuoriserie megnyitásával. Ez egy olyan élményközpont a modenai telephelyen belül, ahol a kellően tőkeerős megrendelő a gyári formatervezőkkel közösen agyalhat azon, milyen megjelenést kér autójának. Csak az elképzelés és a pénztárca jelent korlátot, egyébként minden megengedett.

Segíti és felgyorsítja az egyedi autók megvalósítását a most üzembe helyezett, négyezer négyzetméteres fényezőüzem is, ahol több mint húsz munkaállomás található, és teljes kapacitáson akár 110 szakember dolgozik az autókon – induláskor negyven főből állt a kollektíva.

Az Officine Fuoriserie megnyitójára készítették el például a lehetőségeket tökéletesen példázó Maserati MC20 „Less is More…?” elnevezésű sportkocsit, amelyet a Bauhaus irányzat inspirált. A minimalista, absztrakt dizájn geometrikus formákat és erős színeket használ. Az alapot jelentő matt Blu Corse fényezésre Rosso Capannelle – az első Maserati versenyautók színe –, Giallo Avia Pervia – Modena város színe –, Bianco Audace – az MC20-as debütáló színe –, Azzurro Himmelblau, Nero, Arancia Devil – tisztelgés Maria Teresa De Filippis előtt, aki első nőként kvalifikált Forma–1-es futamra egy Maserati 250F volánja mögött – és Vila Salchi – egy korábban személyre szabott Ghibli SS Coupé színe – mintát vittek fel a szakemberek.