5,2 méteres luxuslimuzinná nemesedett a Lexus ES

A Lexus márka elektromos korszakának úttörője a nyolcadik generációs ES, amely akkumulátoros-elektromos és öntöltő hibrid hajtással készül.

2025. 04. 24. 7:00
Fotó: Lexus
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
2025.03.31
 

Nem mondanak le az egész márkát elindító LS modellről sem, de egyelőre minden az ES nyolcadik generációjáról szól, amely az első olyan modellje a teljes elektrifikáció felé haladó Lexusnak, ami alapvetően egy villanyautó, de azért a ráció miatt öntöltő hibrid hajtással is elérhető lesz. Klasszikus hűtőrács nélkül fut neki az elektrifikált korszaknak a japán prémiummárka, a belső égésű motorral is szerelt változat orrán van egy keskeny légbeömlő a márkajelzés alatt. Közös vonás mindkét hajtásnál az oldalfalon lévő nagy méretű szellőzőnyílás, ami a légellenállást csökkenti és így segít a hatótávolság maximalizálásában.

2025.03.31
 

A GA-K műszaki alapon megvalósított limuzin esetén 11 centivel növelték meg a magasságot, hogy legyen hely a padlóban az akkumulátornak. A karosszéria hosszát 16,5 centivel 5,14 méterre növelték, az 1,92 méteres szélesség 5,5 centis bővülés, a 2,98 méteres tengelytávolság nyolccentis gyarapodás az elődhöz képest. A nagyobb méretekből következően az utasoknak is több hely jut, így már kihajtható lábtartós hátsó ülés is elérhető lesz a Lexus ES-hez, ahol a hangulatvilágítás/klíma/illat szabályozásával lehet egyedi belső hangulatot előállítani. Természetesen digitális kijelzők határozzák meg a műszerfalat, a műszeregység 12,3 colos kijelző, a központi érintőképernyő 14 colos képátlójú, és ez utóbbit felszereltségtől függően megkettőzik. Világpremier a díszlécbe rejtett, haptikus visszajelzéssel dolgozó kapcsolósor, amivel megtalálták a módját annak, hogyan rejtsék el az ügyfelek által elvárt fizikai kapcsolókat.

2025.03.31
 

Piactól függően 2,0 vagy 2,5 literes benzinmotort használ az ES 300h, előbbinél 197, utóbbinál 201 lóerő a rendszerteljesítmény. Újdonság az elektromos hátsó tengellyel rendelkező, összkerékhajtású ES 350h hibrid hajtás, amely a 2,5-ös benzinest használja és 247 LE a rendszerteljesítmény. Az akkumulátoros-elektromos ES 350e 224 lóerős, a meg nem nevezett kapacitású akkumulátorral a kínai szabvány szerint 685 km-es a hatótávolság. A két hajtómotoros összkerékhajtású ES 500e 343 lóerős rendszerteljesítményű, ez a változat mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a hatótávolsága a korábban említett, meg nem nevezett kapacitású akkumulátorral a kínai szabvány szerint 610 km.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.