
Nem mondanak le az egész márkát elindító LS modellről sem, de egyelőre minden az ES nyolcadik generációjáról szól, amely az első olyan modellje a teljes elektrifikáció felé haladó Lexusnak, ami alapvetően egy villanyautó, de azért a ráció miatt öntöltő hibrid hajtással is elérhető lesz. Klasszikus hűtőrács nélkül fut neki az elektrifikált korszaknak a japán prémiummárka, a belső égésű motorral is szerelt változat orrán van egy keskeny légbeömlő a márkajelzés alatt. Közös vonás mindkét hajtásnál az oldalfalon lévő nagy méretű szellőzőnyílás, ami a légellenállást csökkenti és így segít a hatótávolság maximalizálásában.

A GA-K műszaki alapon megvalósított limuzin esetén 11 centivel növelték meg a magasságot, hogy legyen hely a padlóban az akkumulátornak. A karosszéria hosszát 16,5 centivel 5,14 méterre növelték, az 1,92 méteres szélesség 5,5 centis bővülés, a 2,98 méteres tengelytávolság nyolccentis gyarapodás az elődhöz képest. A nagyobb méretekből következően az utasoknak is több hely jut, így már kihajtható lábtartós hátsó ülés is elérhető lesz a Lexus ES-hez, ahol a hangulatvilágítás/klíma/illat szabályozásával lehet egyedi belső hangulatot előállítani. Természetesen digitális kijelzők határozzák meg a műszerfalat, a műszeregység 12,3 colos kijelző, a központi érintőképernyő 14 colos képátlójú, és ez utóbbit felszereltségtől függően megkettőzik. Világpremier a díszlécbe rejtett, haptikus visszajelzéssel dolgozó kapcsolósor, amivel megtalálták a módját annak, hogyan rejtsék el az ügyfelek által elvárt fizikai kapcsolókat.

Piactól függően 2,0 vagy 2,5 literes benzinmotort használ az ES 300h, előbbinél 197, utóbbinál 201 lóerő a rendszerteljesítmény. Újdonság az elektromos hátsó tengellyel rendelkező, összkerékhajtású ES 350h hibrid hajtás, amely a 2,5-ös benzinest használja és 247 LE a rendszerteljesítmény. Az akkumulátoros-elektromos ES 350e 224 lóerős, a meg nem nevezett kapacitású akkumulátorral a kínai szabvány szerint 685 km-es a hatótávolság. A két hajtómotoros összkerékhajtású ES 500e 343 lóerős rendszerteljesítményű, ez a változat mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a hatótávolsága a korábban említett, meg nem nevezett kapacitású akkumulátorral a kínai szabvány szerint 610 km.