Halálos balesetet okozhatott egy kínai önvezető autó

Egy Xiaomi SU7 hajtott betonoszlopnak Kínában egy autópálya-terelésnél, állítólag hárman vesztették életüket benne.

2025. 04. 01. 12:51
Forrás: Xiaomi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedden a kínai gyártó közleményt adott ki, amelyben elismerte, hogy március 29-én késő este a Dezhou-Shangrao gyorsforgalmi úton, Kína Anhuj tartományában egy Xiaomi SU7-típusú autó halálos baleset részese volt, és részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozói számára. A Dahebao.cn hírportál a helyi rendőrségtől úgy értesült, hogy a balesetben három ember vesztette életét a kigyulladt akkumulátor miatt. Az nfnews.com arról számolt be, hogy az áldozatok a jármű ajtajának az ütközéskor bekövetkezett záródása miatt nem tudták elhagyni a baleset után a roncsot.

Azt a Xiaomi is elismerte, hogy a jármű önvezető NOA (Navigation on Autopilot) üzemmódban működött, 116 km/h sebességet tartott a baleset előtt. 

A tragédia egy építés alatt álló útszakaszon történt, ahol korlátokkal zárták le az eredeti sávot, és a járműveket a szemközti sávba terelték át

– közölte a cég. Miután az autó akadályt észlelt, figyelmeztető jelzést adott ki, és lassítani kezdett. A sofőr kézi üzemmódra váltott, és kormányzás közben tovább csökkentette a sebességet –  tette hozzá a vállalat. A közzétett időnapló szerint a figyelmeztetés két–négy másodperccel az ütközés előtt történt.  Talán már későn kapcsolt a sofőr, mert az SU7 végül egy betonkorlátnak ütközött körülbelül 97 km/h sebességgel.

A Xiaomi közölte, hogy teljes mértékben együttműködik a tonglingi rendőrséggel a nyomozásban. A baleset hírének hatására a cég részvényei kedden öt százalékot estek a hongkongi tőzsdén a napközbeni kereskedésben. Sok komment érkezett a halálos balesethez a kínai Weibo közösségi médiaplatformon. A felhasználók egy része aggodalmát fejezte ki a gyártó első autójának biztonsági protokolljaival kapcsolatban, és alapos vizsgálatot követelt.

Xiaomi SU7
Fotó: Xiaomi

Az eddig leginkább okostelefonokat és háztartási eszközöket gyártó elektronikai vállalat tavaly áprilisban indította el a SU7 elektromos autó gyártását, melyből 

egy év alatt már több mint 215 ezer darabot értékesített, pedig egyelőre csak Kínában kapható.

Az idén márciusban leszállított 29 ezer SU7 új havi rekordnak számít, és már a hatodik egymást követő hónapban haladta meg a 20 ezret. A típus alapára 215 900 jüan, azaz valamivel több mint 11 millió forint. Három változata van, a Standard, Pro és Max, valamint egy nagy teljesítményű verzió, a Nürburgringen rekordidőt futó SU7 Ultra, amely idén februárban jelent meg.

Az SU7 kétféle önvezető rendszerrel rendelkezik, amelyből a fejlettebb változat már LiDAR radartechnológiával van szerelve, ami olyan funkciókat tesz lehetővé, mint az ütközéselkerülés és a speciális járműfelismerés. Azonban a Xiaomi szerint a balesetben érintett autó az SU7 alapváltozata volt, amely a LiDAR nélküli, kevésbé fejlett, kamerás önvezető technológiával rendelkezik. 

Több más techcéghez hasonlóan, a Xiaomi is arra törekszik, hogy alaptevékenységein túl más területek, így az elektromos járművek gyártása felé terjeszkedjen. A vállalat azt is bejelentette, hogy 10 milliárd dollárt fektet be az ágazatba több mint egy évtized alatt, és a világ öt legnagyobb autógyártója közé kíván bekerülni. A Xiaomi az elektromos autók kiszállítására vonatkozó idei prognózisát 300 ezerről 350 ezerre javította.

(MTI)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.