
Már aktívan foglalkozik a Corvette C8-as utódlásával a General Motors, a sportkocsi jövőjével kapcsolatban az idén három tanulmányautót is bemutatnak, a végleges megjelenést pedig a visszajelzések alapján alakítják majd ki. Az első tanulmányt a General Motors újonnan megnyitott európai formatervező stúdiójában készítették el, a Birminghamtől 32 kilométerre lévő Royal Leamington Spa városában. Itt Julian Thompson (a Jaguar vezető formatervezője is volt, de a Lotus Elise is az ő munkája) vezetésével harminc formatervező és kreatív dolgozik digitális tanulmányokon és agyagmodelleken, Az európai jelenlétét akarja erősíteni a General Motors, most, hogy az akkumulátoros-elektromos Cadillac típusokkal és a Corvette C8-assal vissza akar térni a piacokra.

Még nem közöltek dátumot a Chevrolet Corvette C9 érkezésére, de két-három éven belül sor kerülhet az utódlásra – még be se mutatták a C8-as generáció csúcsát, az állítólag a plug-in hibrid hajtást és a biturbó V8-ast kínáló, 1250+ lóerős Zora változatot. A C9-es kitart a far-középmotoros felépítés mellett, újdonságként pedig az akkumulátoros-elektromos hajtás is bekerül a kínálatba. Persze a hangsúly továbbra is a V8-as blokkon lesz.

A brit formatervezők is akkumulátoros-elektromos hajtással képzelték el a Corvette-jövőt, mert ez lehetővé tette számukra, hogy nagy átmérőjű légcsatornákat alakítsanak ki a karosszérián belül. Mozgatható terelőlapokkal és ventilátorokkal irányítják a légáramlást a használati módnak – országút/versenypálya – megfelelően, például a kanyarsebességet úgy növelik, hogy az ívbelső oldalon növelik meg a leszorítóerőt. Szándékosan hagyták megmunkálatlanul az újrahasznosított forrásból származó, 3D-nyomtatással készített alkatrészek felületét.

Amíg az alsó rész funkcionális, a felsőnél retrós elemekkel igyekeznek biztosítani a kötődést a felmenőkhöz. A C2-esen debütált, akkor a hátsó szélvédőt kettéosztó középvonal ezúttal az első szélvédőn is végighúzódik, sőt a karosszériavázban is szerephez jut, hiszen itt rögzülnek a felfelé nyíló ajtók – amelyek miatt búcsúznak a kivehető tetőpanelek. A szélvédő közepén lévő csík az ára annak, hogy megszabadulnak az A oszlopoktól, így a megszokottnál sokkal nagyobb a vezető látómezője. A C3-asról vették át a kerékjáratok domborítását.

A brit Corvette tanulmányt hamarosan a Los Angeles-i formatervező stúdió javaslata követi, végül – előreláthatóan augusztusban – a detroiti formatervező központ tanulmányát ismerhetjük meg. Várhatóan az utóbbi lesz majd a mérvadó a Corvette C9 megjelenésénél, de könnyen lehet, hogy átvesznek részleteket a korábbi tanulmányokból, ha azok kellő tetszést aratnak a rajongók körében.