Az M1–M7 budaörsi szakaszán olyan digitális infrastruktúra valósul meg, ami valós időben érzékeli, értelmezi és modellezi a forgalmat. 39 csúcstechnológiás eszköz (LiDAR-ok, radarok, kamerák, hőkamerák) pásztázza az útpályát, amelyek 1,5 GB adat/másodperc tempóval küldik az információt a Magyar Közút központjába. Ezekből egy valós idejű digitális iker készül, ami szinte azonnal megmutatja, mi történik az adott szakaszon. A rendszer segíti az önvezető autók tesztelését és alapja lehet a jövő okos forgalomszervezésének.
A fejlesztés célja az, hogy a járművek és az infrastruktúra kommunikáljanak egymással. Ha egy autó lassít, sávot vált, vagy vészfékez, arról más járművek és az irányítóközpont is azonnal tudomást szerezhet. Ez nemcsak gyorsabb reakcióidőt jelent, hanem kevesebb balesetet, átláthatóbb közlekedést és kiszámíthatóbb forgalmat is. Ez teljesen új alapokra helyezi a forgalomszabályozást, ahol nemcsak a lámpák és táblák irányítanak, hanem az adat is.