Vannak autók, amelyek az örökkévalóságnak készültek, és ennek kapcsán nem a BMW márka jut először az ember eszébe. Persze ha minden törődést megkap az autó és nincs visszatekerve pár tíz-százezer kilométerrel a számlálója, akkor változik a helyzet, ahogy azt a finn Juha Bäckmand és BMW 523i-je bizonyítja.

Az E39-es BMW 5-ös generáció gyártását 1995 szeptemberében kezdték el Dingolfingban, az első modellévből származik az itt szereplő példány, ami egészen pontosan 1996. június 10-én gördült ki a gyárkapun, nem sokkal később pedig átvette azt első és eddigi egyetlen tulajdonosa. Juha Bäckmand nem kímélte különösebben autóját, annak a hétköznapi helyváltoztatás és a hétvégi túrák minden velejáróját el kellett viselnie, de az minden szükséges karbantartást megkapott az évek és kilométerek során egy BMW márkakereskedésben.

Ma, 29 évvel a vásárlást követően már egymillió kilométer felett van a futásteljesítmény – az utolsó szervizlátogatásra 999 625 km-nél került sor, ahogy azt a szervizköny(ek) bizonyítják –, és ezt első motorjával, váltójával és utasterével érték el. Még a Glacier Green fényezés is jórészt eredeti, csaknem három évtized alatt azért keletkezett néhány makula a lökhárítókon és a lemezeken. A finn éghajlat abból a szempontból segíti az autók hosszú életét, hogy télen nem sózzák az utakat, igaz, van hogy –37,5° C-ban kell közlekedni… Juha Bäckmand autóján már a BMW Classic is rajta tartja a szemét.
