A Hyundai forgalmazója az Evasive Motorsport csapattal közösen megy a 103. Pikes Peak hegyi felfutón, alig pár hét alatt építették meg a kifejezetten erre a célra készített Ioniq 5N versenyautót.

Tavaly az eleve versenyautónak épült Ioniq 5N TA (Time Attack) 9 perc 30 másodperc alatt száguldott fel a csúcsra, a szériaközeli Ioniq 5N 10 perc 49 másodperc alatt teljesítette ugyanezt a 20 kilométeres távot. Az idei, szériaközeli autóval a cél a 10 percen belüli eredmény elérése. Ennek érdekében az Evasive Motorsports szakemberei sokat dolgoztak a felfüggesztésen, a Moton rugóstagok mellett EVS Tuning stabilizátorokat is beépítettek, és alaposan kiszélesítették a nyomtávot.

Nagy méretű légterelőket építettek be, ezek egyedi darabok, mert az Ioniq 5N-hez nincsenek polcról elérhető versenyalkatrészek. Pneumatikus emelőket is kapott az Evasive Motorsports Hyundai Ioiq 5N Pikes Peak, nehogy a kerékcsere során megsérüljenek az egyedi, és így a helyszínen pótolhatatlan légterelők. Karbonból készített karosszériaelemek felhasználásával és az utastér kipakolásával, illetve ezzel párhuzamosan bukókeret beépítésével 227 kilogrammot faragtak le a saját tömegből. Az adott kategóriában nem nyúlhatnak a hajtáshoz, tehát változatlan a 650 LE/770 Nm rendszerteljesítmény.