Az indulással rögtön Pikes Peak-rekordot is szerez a Honda

Első tüzelőanyagcellás autóként megy a fellegekbe a Honda CR-V e:FCEV, így biztosan beállítja ennek a hajtásmódnak a rekord-idejét. Nem nyúltak az utcai autók technikájához.

2025. 06. 17. 14:10
Fotó: Honda / NATHAN LEACH-PROFFER
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén a Honda egy tüzelőanyagcellás CR-V e:FCEV-t visz a Pikes Peak hegyi felfutóra, ezzel a bejelentéssel rögtön rekordidőt is bebiztosított magának, hiszen elsőként megy ilyen autó a versenyen. Technikailag a „bármi megengedett” Exhibition Class kategóriában indítják a szabadidő-autót.

 

Noha a hajtáslánchoz nem nyúlnak, a versenyre felkészítést a Honda of America Race Team, a Honda japán fejlesztőrészlege és a Honda Racing Corporation USA végezte. Ez a rengeteg ember a kötelező biztonsági felszerelések beépítésén felül 2,5 cm-es ültetést, verseny-fékbetéteket, könnyű 18 colos felniket (265/45R18 Yokohama Advan A052) adott hozzá az autóhoz.

 

Az első kereket 174 LE/310 Nm teljesítményű hajtómotor mozgatja, nem nyúlnak a 17,7 kWh-s puffer-akkumulátorhoz, a két hidrogéntartályt a versenyen a Zero Emission Industries teherautóra szerelt hidrogén-töltőállomása biztosítja. A Honda CR-V e:FCEV sofőrje a japánok alkalmazásában álló autóversenyző, kétszeres Formula Drift bajnok és Pikes Peak kategóriagyőztes Dai Yoshihara lesz.
 

Fotó: Nathan Leach-Proffer

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.