Amíg a Tesla önmaga akar önvezető autókkal személyszállító szolgáltatást üzemeltetni, addig a Volkswagen konszernhez tartozó Moia épp csak a járművet és a kapcsolódó szoftvert szállítja azoknak a vállalkozásoknak/városoknak, akik ilyen szolgáltatást akarnak üzemeltetni. Most hivatalosan is bemutatkozott a Moia ID.Buzz AD, amely ennek az üzleti modellnek az alapját adja.

Nem készítenek speciális autót, így sokkal egyszerűbb a karbantartás is, hiszen a területileg illetékes VW-márkakereskedésben egyszerűen javíthatóak az esetleges problémák. Azért nem úszta meg átalakítások nélkül a Volkswagen ID.Buzz, amelynek nem csak a belsejét alakították át a könnyű utascsere/takaríthatóság jegyében, de a karosszériáján is számos pótlólagos érzékelőt helyeztek el. Az önvezető rendszer 13 kamera, 9 lidar lézeres letapogató és 5 radar segítségével tájékozódik.

Teljesen átrendezték az utasteret, a hátsó részben találjuk a 4 utasülést, az anyósülés helyén van a csomagtartó. Nem mondtak le a vezetőülésről és az emberi vezérlést lehetővé tevő kezelőszervekről, de azok félrehúzódnak az utasok elől – blokkolva a kilátás jelentős részét. Lehetőség van távirányítással vezetésre is, néhány helyen ez ugyanis alapfeltétele az önvezető autók engedélyezésének. A Volkswagen konszernhez tartozó Moia 2026-ban kezdi meg az ID.Buzz AD sorozatgyártását, elsőként Hamburg városában indítják el az önvezető taxikkal a személyszállító szolgáltatást, amelyet más európai és észak-amerikai városok követnek majd. Ezekről később lesz bejelentés.