Idén a Ford Performance mérnökei által kifejezetten erre az egy versenyre épített Super Mustang Mach-E-vel próbálkoznak a Pikes Peak hegyi felfutó megnyerésével. Persze a versenyautó-építőknek segítettek a gyári formatervezők, akik az ötajtós szabadidő-autóból kétajtós kupét faragtak, a Vehicle Dynamics részlegen készítették el az új felfüggesztést és a mindent meghatározó aerodinamikai csomagot.

A tavaly a hegyi felfutón indított F-150 Lightning Supertrucknál 113 kg-mal könnyebb az idei versenyautó, ezen belül azt emelik ki, hogy a tömegeloszlást javították érezhetően. A hajtásról három darab hatfázisú UHP-motor gondoskodik, amelyek rendszerteljesítménye meghaladja az 1400 lóerőt, az energiaellátásról egy 799 voltos feszültségen dolgozó, különösen nagy teljesítményleadásra képes, 50 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik. A teljesítményfelvétel is különösen nagy, így fékenergia-visszatermelés 710 kW (966 LE) teljesítménnyel lehetséges.

A Ford Super Mustang Mach-E esetén azonban mindent az óriási méretű légterelők határoznak meg, amelyek 241 km/órás tempónál 3130 kg leszorítóerőt termelnek. Ezek is segítenek majd Romain Dumasnak abban, hogy elsőként érjen célba. A 310-es rajtszámmal egyébként arra utalnak, hogy a Ford tizedik alkalommal indul a versenyen gyári csapattal, és ezen belül Romain Dumas a harmadik alkalommal vezeti autójukat. Azért villanymotoros géppel indul a Ford a hegyi felfutón, mert ott az extrém magasság miatt a belső égésű motoroknál már érezhetően csökken a teljesítmény, ezzel szemben a villanyautók kiküszöbölik ezt a hatást.
