A Renault 15 évvel ezelőtt 19 országban kezdett hivatalos együttműködésbe az ottani tűzoltóságokkal, szóval pontosan tudja, mire van szükségük a mentőegységeknek. A vision4rescue tanulmányhoz ezen felül még a Software Republic nevű szervezet ötleteit is felhasználták, amelyek eredményeként közel húsz új fejlesztésű megoldással rendelkezik a mobil mentésirányító központ.

A kiindulási alapot a nemrég bemutatott, hátsó hajtómotoros összkerékhajtással és 15 mm-rel növelt hasmagassággal rendelkező Renault 4 Savane jelentette. A karosszériát vörös fényezéssel látták el, és a tűzoltóautókon használt figyelemfelkeltő grafika is ott van rajta a segélyhívó telefonszámokkal együtt. A kiegészítő lámpák mellett átalakított lökhárítók teszik teljessé a megjelenést, utóbbinál nemcsak könnyen hozzáférhető vontatási pontokat alakítottak ki, de a sarkoknál lévő betéteket 3D-nyomtatással készített, hidraulikus energiaelnyelő elemmel ellátott ütközőkkel váltották ki. A tetőtartókra aerodinamikailag optimalizált szállítódoboz került, ebben a kommunikációs berendezés mellett még egy dróngarázs is helyet kapott.

Mindent megtesznek az utastérben azért, hogy megkönnyítsék a mentésirányító munkáját. Az anyósülés előtti kapaszkodó egyben adóvevőtartó, a hátsó ülések helyére került tárolóban lehet a személyes védőfelszerelést szállítani, a csomagtér irányából lehet hozzáférni a számítógépekhez (drónvezérlés, kommunikáció), alul kihúzható tárolókat találunk, ahol úgy lehet tárolni az elektronikus eszközöket (adóvevők, táblagépek stb.), hogy azok rögtön töltenek is. A Renault vision4rescue egyedi példány marad, de az itt látható ötletekből egyik-másik megjelenik majd a mentésirányító járműveken is.