Ez a sorban a tizedik autó, amelyet a Škoda gyakornokai épített meg, elsőként választották kiindulási alapnak a Superb csúcsmodellt, amelynek alapján kerékpárversenyeket kísérő autót készítettek. A Václav Laurin és Václav Klement által 1895-ben alapított kerékpárgyárból nőtt ki az a márka, amelyet ma Škoda néven ismerünk, a jubileumra utalnak a korabeli színvilág és márkajelzések használatával. Az autót elviszik majd a csehek által támogatott kerékpárversenyekre is, ott lesz majd a július 5–27. között megrendezendő 112. Tour de France-on is.

A gyári szakemberek irányítása alatt dolgozó 28 fiatal összesen kétezer munkaórát töltött a Škoda L&K 130 elnevezésű tanulmány megtervezésén, kifejlesztésén és megépítésén. A kiindulási alapot egy plug-in hibrid hajtású Superb kombi jelentette, amelynek a hátsó ülések mögött levágták a tetejét, és pickup-befejezést adtak neki. Ehhez megerősítették a karosszériaszerkezetet, szélvédővel rendelkező válaszfalat készítettek. Annak érdekében, hogy a szerelő gyorsan és biztonságosan ki tudjon szállni minden körülmények között, a jobb hátsó ajtót tolóajtóvá alakították, így az sokkal kisebb részt blokkol a versenyzők elől, mint a hagyományos, feltáruló ajtó.

A plató valójában egy nagy méretű fiók, amelyet egy fogasléces mechanizmus tol ki hátrafelé, ilyenkor a Škoda gyári tartozékok közül származó kerékpárszállító is vízszintesbe megy át az egyébként 35°-os szögben lévő helyzetéből, megkönnyítve ezzel a cserekerékpár átadását a versenyzőnek.

A Škoda L&K 130 színvilága a Laurin&Klement gyár korai éveit idézi a vörös, fehér, arany színek használatával, a belső térben még a fekete is meghatározó, minden kárpitanyag megújuló forrásból származik. A műszerfalon egy kiegészítő monitor szolgál a telemetria-adatok követésére, van rádiókészülék a kapcsolattartásra, a bal hátsó ülés helyére került a nagy méretű hűtőláda, ahonnan a versenyzők és a csapattagok kaphatnak frissítőt. A tető alatt lévő hálóban lehet tárolni például az energiaszeleteket és egyéb apróságokat. Számos alkatrészt 3D-nyomtatással készítettek el a gyakornokok, például a jubileumi márkajelzéseket.