Amikor tavaly októberben bemutatkozott a Škoda Enyaq RS Race versenyautó, még az akkor aktuális megjelenéssel volt látható, karosszériája pedig a versenyautókra jellemző fehér fényezést kapta. Időközben frissült a cseh villanyautó megjelenése, amelyet lekövetett a versenyautó is, ráadásul rögtön fekete-türkiz grafikát is összedobtak a formatervezők.

A Škoda Motorsport fejlesztőmérnökei szerint az Enyaq RS Race villanyautó kezelhetőség és tempó tekintetében nagyon közel van a Fabia RS Rally2 tudásához. Ehhez persze kell a teljesen új felfüggesztés, amely miatt elöl 72, hátul 116 mm-rel szélesítették ki a karosszériát, a magasságot 70 mm-rel csökkentették. A 316 kg-os tömegcsökkentés jórészt annak köszönhető, hogy megszabadultak a felesleges extráktól, hangszigeteléstől, felszerelésektől, hogy be tudják építeni a bukókeretet, nemcsak az eredetileg műanyagból készített karosszériaelemeket, de a legtöbb külső burkolatot lenszálas műanyagból készítik, ilyennel váltják ki például az egyébként széria üvegtetőt. A Bcomp nevű cég által kifejlesztett anyag a karbonnak megfelelő szilárdsági tulajdonságokkal bír, de 85 százalékkal kisebb szén-dioxid-terheléssel készíthető.

A hasmagasság csökkentése miatt masszív védőlemezek kerültek a padló alá, mindkét oldalt ott van a piros vagy zöld figyelmeztető lámpa, ami az esetleg balesetet szenvedett autóhoz siető segítőket tájékoztatja arról, biztonságosan hozzá lehet-e nyúlni a villanyautóhoz. A Škoda Enyaq RS Race karbon-kerámia fékrendszert kapott elöl 10, hátul 4 dugattyús nyergekkel, hidraulikus kéziféket használnak a látványos kanyarvételek érdekében. Az első- és hátsó tengelyre is került mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű, a 340 lóerős rendszerteljesítmény nem változott az utcai autóhoz képest, a végsebesség szintén elektronikusan korlátozott 180 km/óra, a 0-100 km/óra gyorsulás viszont 4,6 másodperc alatt letudható.

A belső térben érhető tetten a rokonság a Fabia RS Rally2 versenyautóval, hiszen az Enyaq RS Race-ben ugyanazokat az Atech verseny kagylóüléseket, ugyanazt a pedáldobozt használják és természetesen van központi tűzoltóberendezés is a fedélzeten. Mivel nem igazi versenyautóról van szó, csak tanulmányról, megtartották a 13 colos központi érintőképernyőt – itt lehet például állítani az elektromos kormányrásegítés mértékét –, a Havas hifi a normál menethangot a motorsporthoz illő mesterséges hanggal váltja ki.
