Már 2022 óta együtt dolgoznak a Solid Power nevű cég a BMW mérnökei, most ért el arra a szintre az ASSB cellás szilárdtest-akkumulátor fejlesztése, hogy azt közúti forgalomban, egészen pontosan egy i7-esbe építve elkezdték tesztelni. Az új technológia jobb energiasűrűséget kínál az aktuális lítium-ion akkumulátoroknál, így változatlan tömeg mellett nagyobb kapacitást és így hatótávolságot lehet realizálni.

A BMW i7 ASSB tesztautóhoz az autógyár aktuális, 5. generációs nagyfeszültségű rendszerének megfelelően – adott méretű modulokban helyezték el a cellákat – építették fel az akkumulátort. A hétköznapi forgalomban való használat során a hőmérsékletek és nyomások alakulását kísérik figyelemmel. Egyelőre még kvázi kézzel összerakott cellákból állították össze az akkumulátort, a nagy darabszámú teljesen automatizált gyártáshoz további fejlesztőmunkára van még szükség. A BMW 2008 óta foglalkozik az akkumulátorcellákkal, 2019-ben indult a dedikált cella-fejlesztő központ, ami a kutatás és fejlesztésen kívül a gyártástechnológiával is foglalkozik. Jelenleg mintegy 300 partnerrel van megállapodása az akkumulátorcellák területén való együttműködésre a BMW-nek.
