Ahogy az elvárható, a BMW Motorradnál igazi rajongók dolgoznak, egy kis csoportjuk most lehetőséget kapott arra, hogy megvalósítsák a szerintük ideális motorkerékpárt. Philip Ludwig volt a projektmenedzser, a járműtervező Andreas Martin, a színért és grafikáért felelős Theresa Stunkenbrock, valamint a prototípus építő Paul Summerer és Thomas Becker álmodták és építették meg a BMW R 1300 R Titan nevű gépet.

Nemrég dobták piacra az R 1300 R roadster gépet, amely a kiindulási alapot jelentette. Nagy vonalakban megtartották a vonalvezetést, azonban lehetőség szerint mindent a végletekig fokoztak, hogy a sprint motorkerékpárokhoz hasonlóan agresszív legyen a megjelenés. Optikailag előretolták a súlypontot, nem csak a hátsó részt karcsúsították meg, a hátsó lengőkart is megnyújtották annak érdekében, hogy ugrásra kész nagymacskaként hasson a megjelenés.

Kovácsolt karbonból készítették az új karosszériaelemeket, amelyre aztán a látványos grafikát ráhúzták, a piros kivételével – egyedül a hátsó lámpa maradt utolsó mentsvárként – a BMW minden jellegzetes színe ott látható a gépen. A BMW Motorrad partnereként természetesen az Akrapovic is élt a lehetőséggel, hogy hangra és látványra is egyedi kipufogórendszert készítsen az 1,3 literes kéthengeres boxernek; az aprócska dobok között helyezték el a nitro-palackot, ami végszükség és padlógáz esetén jó pár lóerővel növeli meg az egyébként 145 lóerős teljesítményt.

Az új hátsó lengőkart a Wilbers műhely készítette, a lehető legkeményebb rugót és lengéscsillapítót használják, hogy ne menjen veszendőbe a teljesítmény – a komfort nem szempont egy versenygépnél. Amíg a váltót, a kardántengelyes hajtást és a fékrendszert nem kellett megerősíteni, a fékkarokat lecserélték Magura HC3-as fékkarokra, hogy a BMW R 1300 R Titan biztosan tudjon lassítani még nitro-befecskendezéssel felgyorsított száguldás után is.
