Amíg a gyár a versenyautó-prototípust szögeli, hogy az illeszkedjen az időközben megváltozott megjelenéshez, a brit forgalmazó sokkal pragmatikusabb lépést tett: elkészítette a Škoda Enyaq haszonjármű változatát. Akkora megrendelést kaptak ugyanis az autóra, amit nem hagyhattak figyelmen kívül.

Az egész azzal kezdődött, hogy a National Grid Energy Distribution nevű cég a piacon lévő haszonjárműveknél gyorsabb – a sebesség mellett a töltés gyorsasága is számít – járműveket keresett, egyszerre 70 példányt, amire a Škoda Enyaq 85 alapján épített teherautó lett a megoldás. A Strongs Plastic Products nevű cég készítette az utas- és rakteret elválasztó válaszfalat (amin van egy kis ablak, hogy a középső tükör hellyel-közzel használható maradjon), illetve a padlóra egy, az ügyfél igényei szerinti tárolót. A forgalmazó a DVLA hatósággal egyeztetve olyan specifikációban szállítja az autókat, hogy azokat eleve haszonjárműként lehet forgalomba helyezni. Értsd kiszerelik a hátsó üléseket és letiltják a hátsó ablakemelők működését és sötétített hátsó üvegeket használnak.

A Škoda csak flottavásárlóknak kínálja Nagy-Britanniában az Enyaq 85 és 85x Cargo modelleket, a kiindulási alapot jelentő Edition felszereltség indulóára személyautóként 44 310 font, az átalakítás ára nettó 1815 font – mivel eleve haszonjárműként kerül forgalomba az autó, az áfa visszaigényelhető.
