Alig két év alatt hozták össze a Maserati MC20-ast, a Dallara által fejlesztett karbonvázra épülő sportkocsit már sok célra használták, az MC Extrema-tól kezdve a GT2 Stradale-n át egészen az Alfa Romeo 33-ig – bár ez utóbbit hivatalosan sehol nem erősítették meg. Most, öt évvel a piacra dobása után frissül az alapkonstrukció, és MC Pura néven folytatja pályafutását.

Módosították az első légbeömlő formáját, egyértelműen a GT2 Stradale vonalai ismerhetők itt fel, bár nem olyan nagyok a légterelők, hátul nagyobb lett a diffúzor. Számos órát töltöttek az aerodinamika finomításával a szakemberek, de számokat (légellenállási tényező, leszorítóerőt) nem közöltek ezzel kapcsolatban. Bővült a színválaszték, fényes vagy matt finisek is elérhetők. Az utastérben új kormánykereket markolhat a sofőr, látványosabb kárpitok is választhatók. Az érintőképernyős fejegység változatlan, de már elérhető a GT2 Stradale-ból átvett telemetria-alkalmazás.

Nem nyúltak az előkamrás Nettuno háromliteres V6-os biturbóhoz, amelynek 630 LE és 720 Nm a teljesítménye, ez 2,9 másodperces 0–100 km/óra sprintre jó mindkét karosszériaváltozatnál, a kupé csúcssebessége 325, a Cielo névre hallgató roadsteré 320 km/óra. Utóbbinál újdonság, hogy a nyitható tetőnek az üvegbetéte opálosra kapcsolható.