Márciusban leplezték le az alapvetően villanyautónak készített, de a piaci realitások miatt hibridként is elérhető Mercedes-Benz CLA harmadik generációját, amelynek most indul az értékesítése. Ezzel párhuzamosan bemutatkozott a harmadik karosszériaváltozat – a második a kínai piac számára készített, négy centiméterrel nyújtott tengelytávolságú szedán –, a Shooting Brake, ami a stuttgarti márka első villanymotoros kombija.

Noha ennél a modellnél a forma határozza meg a funkciót, az elődhöz képest egy kicsit csökkent a csomagtérméret. Egészen pontosan 455 literes (–30) a hátsó raktér, amely a 40:20:40 arányban osztott támla döntése után 1290 literesre (–60) bővül, az menti meg a papírformát, hogy a villanyautóktól megszokott módon az orrban is van egy további 101 literes csomagtér. Bár ez a mentség nem lesz érvényes a hibridre, amelynél a benzinmotor foglalja majd el utóbbi teret. Szériában adják a tetősíneket, amelyek 75 kg-os dinamikus terhelésre vannak méretezve, a sajtóanyag alapján kerékpárok és szörfdeszkák szállítására ideális ez. Aki ennél többre vágyik, annak az 1,5/1,8 tonnás (első/összkerékhajtás) vontatási képességet ajánlják a figyelmébe.

A karosszéria egészen a B oszlopig változatlan, a kombinál azonban csak később fordul lefelé a tetőív. Egy darabból álló hatalmas üvegtetőt adnak, belül van a hővisszaverő bevonat, ami így nyáron kint, télen pedig bent tartja a meleget. Felár ellenében érhető el az elsötétítés, azaz szegmensenként lehet opálosra kapcsolni. Az üvegtetőn 158 megvilágított csillagot is elhelyeztek, amelyek a hangulatvilágításhoz tudnak igazodni – az első peremnél vannak az üveget oldalról megvilágító LED-ek – és egyedi hangulatot teremtenek a CLA belsejében.

Egyébként a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ugyanazt tudja, mint a kupé, az új generációs MBUX digitális segéd gyorsabban és akár három képernyővel (10,25+14+14 col) dolgozik, felhőszolgáltatásokat is igénybe véve igyekszik zökkenőmentessé tenni az utazást. A 800 voltos nagyfeszültségű rész nagyon gyors töltést tesz lehetővé a megfelelő töltőoszlopokon, 10 perc alatt 310 km megtételére elegendő energia vételezhető a 85 kWh kapacitású akkumulátorba, a töltési teljesítmény maximuma 320 kW. A CLA 250+ jelzésű alapkivitel 272 lóerős hátsó hajtómotort kap, szabványos hatótávolsága 761 km, a két hajtómotoros 350 4Matic 354 lóerős rendszerteljesítménnyel jön és 730 km a szabványos hatótávolsága. A hibrid modellre várni kell néhány hónapot, 2026 elején újabb akkumulátoros-elektromos változatokkal bővítik ki a Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake kínálatát.
