Hiába jönnek egymás után az új generációs kompakt Mercedesek, a C-osztálytól még mindig nem sikerült elvenni a legkeresettebb stuttgarti modell címét, 2017 után tavaly is ebből a típusból adták el a legtöbbet világszerte.
Ettől függetlenül
a C-osztályt alapos frissítésnek vetették alá, méghozzá a szokásokhoz hűen úgy, hogy igazodjon az E- és S-osztályhoz.
Először is a 2,1 literes dízel helyére lépett az E-osztályban debütált, 1950 cm3-es egység, amely nemcsak 16%-kal könnyebb az elődmotornál, hanem sokkal halkabb is. Az alapos hangszigetelés és a csendes dízelmotor kombinációja igazi süketszobává teszi a C-osztályt, a 194 lóerős teljesítményt pedig immáron kilencfokozatú automatikus váltó osztja be – a 400 Nm jóvoltából akkor sem lehet panaszunk a menetteljesítményekre, ha négy személlyel, csomagokkal megpakolva kelünk útra.
Mercedes-Benz C 220 d 4Matic T-modell
Fotó: Miklós-Illés Kálmán / AUTOMOTOR.HU
A 9G-Tronic egyébként nem a piac leggyorsabban kapcsoló váltója, de annyira finoman, észrevétlenül teszi a dolgát, hogy az még a prémiummodellek mezőnyében is kiemelkedő, ahogyan a légrugós futómű is egy másik ligába emeli a komfortot a sima acélrugósokhoz képest.
Azok az extrák pedig, amelyek korábban az S-osztály kiváltságai voltak, már az új generációs C-osztályhoz is elérhetők. Nem csak dugóban képes araszolni és sávban tartani az autót (tényleg jól működik), hanem 64 árnyalatban állíthatjuk a belső hangulatfényét, és ha kell, a 84 didódából álló Multibeam-LED fényszóró világítja be előttünk az utat a szembejövők vakítása nélkül. Persze ezek, vagy akár a most megjelent digitális műszerfal nélkül is
azonnal szembetűnik a C-osztály magas általános minősége, az index kattanása, a klíma huzatmentessége és az ülések kényelme önmagáért beszél.
Nekem a kiálló központi kijelző továbbra sem a kedvencem (a nagyobb Mercedesekben szépen egybefolyik a műszerfallal), de az már ízléstől abszolút független, hogy a kormánykeréken lévő érintésérzékeny felületekkel való babrálás menet közben túlzott koncentrációt kíván a vezetőtől. A helykínálatot és a kombi változat 490 literes rakterét sem érheti kritika, a csomagtér használhatóságát akasztófül, gombnyomásra ledönthető ülések, rögzítőháló és fedéllel együtt mozgó roló könnyítik meg.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Elkészült az új Hispano Suiza sportváltozata
A Hispano Suiza Carmen villanymotoros szuperautó sportváltozata a Boulogne, amelyből csak 5 példányt készítenek – írja az Autó-motor.hu.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.