Az idei év során folyamatosan vezették be a Togliattiban található Lada gyárban a Renault-Nissan konszern minőségbiztosítási rendszerét, minden egyes üzemben tesztállomást létesítettek a sorok végén, a végső minőségellenőrző állomást is fejlesztették.
Az ajtó-összeszerelő soroknál javították az ergonómiát, és az egész üzemben táblagépeket telepítettek, amelyek segítségével a munkások segítséget kérhetnek probléma esetén, javítottak a munkafolyamatok lefolyásán is.
Kiállított Lada Vesta Sedan
Fotó: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor
A togliatti üzemben készülő Renault-k (B0 sor) európai viszonylatban a legjobb minőségűnek számítanak, 3 hónap után 25 százalékkal, 12 hónap után 35 százalékkal csökkentek a garanciális kiadások az itt készített autókkal kapcsolatban.
A teljes cikket ITT olvashatja el.
Mindörökké Niva – Lada 4×4 Urban teszt
Nem vitás, hogy a Lada hazai visszatérésének legizgalmasabb pontja a Niva, vagyis a 4×4 keresztnevű típus forgalmazása. Lássuk be, megkapó látvány a csillogó autószalonban kiállított, vadonatúj VAZ 2121-es, a régi világ – talán legszebb – emléke. Létjogosultságát éppen az adja, hogy 1976-os bemutatásakor kívül-belül modernnek számított, pedig ez volt az első típus, melyet a szovjetek önállóan fejlesztettek. Méretei, önhordó karosszériája, masszív futóműve, terepváltója a környéken előforduló mindenféle akadály leküzdésére alkalmassá tette, csinos formája pedig az eltelt idő alatt klasszikussá érett.
Mint funkcionális használati tárgynak, ott a helye a kínálatban. Ehhez a lépéshez persze szükség volt bizonyos engedélyekre, mert hiába készítették el a szabadidős fazonú Urban kivitelt, légzsák továbbra sem került bele, még a klímát is „ki kellett dobni”, mert a gázt, amivel Oroszországban feltöltik, az EU-ban már betiltották. Ilyen apróságok nem állhattak a Niva, vagyis a 4×4 útjában. Ahogy az importőrtől megtudtuk, már a légkondi problémájára is születőben van a megoldás.
Tesztautónk már a modernizált szériából került ki, igaz, annak még az elejéről, így a 350 000 Ft-os felárba foglalt könnyűfém felnik nélkül vettük át, cserében már az új hűtőrácsot és a színrefújt, műanyag lökhárítót kapta. Egyik sem rontotta el a stílusát, bár a fényezett ütközők nem túl praktikusak, ha akár csak egy bokrokkal szegélyezett földútra hajtunk, és az ikonikus Lada billenőkilincset sem kellett volna matt feketére festeni, ha már az ablakkereteken megmaradt a krómcsík.