A védjegy-hivatal jóvoltából már korábban láthatták az új Honda Civic generációt, most pedig már biztosak lehetünk benne, hogy az Észak-Amerikában már évek óta alkalmazott formavilág uralkodik el a kompakt modell 11. generációjánál. A 2018-ban bemutatott észak-amerikai Accord vonásai köszönnek vissza a Civicnél, épp csak elöl van némi eltérés; a fiatalokat célozzák ezzel az autóval, így kevesebb a króm (nem csak a sportos hatás miatt fekete karosszériadíszekkel rendelkező prototípusnál lesz így).
A belső térről csak egy hivatalos vázlatrajzot közöltek, ez alapján álló helyzetben 40 mérföld/órás tempóval halad az autó; a dolgot komolyra fordítva a műszerfal tetejére teszik az érintőképernyőt, de azért meghagynak pár fizikai kapcsolót a szellőzésnek is.
Új formátumot kerestek a hivatalosan még csak prototípus-stádiumban lévő autó leleplezéséhez, amit egy online-videójáték közvetítésben találtak meg, másfél óra játékot követően mutatták csak meg az autót; az élő kommentek alapján az autó iránt érdeklődőket finoman szólva se érdekli a játék.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Japán újratöltve – Honda e Advance
Saját útját járta a Honda, amikor az európai piac számára elkészítette elektromos autóját, és ezzel a márka legszebb hagyományait elevenítette fel – írja az automotor.hu.
Az autóipar jelenleg hasonlóan bizonytalan helyzetben van, mint az olajválság idején, ezúttal azonban nem az üzemanyag hiánya, hanem az eltérő mértékben szigorodó előírások, illetve a vásárlói igényekkel gyakran ellentétes elvárások kavarták fel az állóvíznek egyébként sem nevezhető piaci folyamatokat. A japán márkák ugyanis már több mint két évtizede dolgoznak olyan alternatív hajtási módokon, melyek a korábban zsákutcának tűnő elektromos hajtással ellentétben lépésenként formálhatják át a jövő autózását – köztük a Honda is. Mivel kompromisszumokat követel, sokáig egyáltalán nem is gondolkoztak villanyautóban, a trendeket azonban nem hagyhatták figyelmen kívül, és azt a stratégiát választották, amely a 70-es években már bevált, riválisaik hibáiból tanulva piacra dobták a legjobb tudásuk szerint tervezett alternatívát.
A szemükben ugyanis – a jelenlegi technológiával – az akkumulátoros elektromos autó elsősorban a városi használatban képes kiváltani a belső égésű motorral felszerelt típusokat. Nem is a hatótávra, hanem a gyors tölthetőségre koncentráltak.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.