Robogót egy motor áráért?

Itt aztán nincs gázadásra felbőgő motor, majd „leejtett” fordulat, mostanra tényleg tökélyre fejlesztették a rendszert.

null

A 125-ös és 350-es modellekből álló Forza család megkoronázása az új 750-es, mellyel a Honda egy piaci rést foltoz be. Mióta az Aprilia és a Gilera leállt az SRV850-es és GP800-as típusok gyártásával, senki sem kínál nagy teljesítményű, sportos robogót. A Honda pedig nem arról híres, hogy alibizne, ennek megfelelően a Forza 750-es sok szempontból ki is lóg a robogók kategóriájából. Eleve itt van az öblös, 745 cm3-es, sorkettes blokk, amely a 270 fokos főtengely-elékelés miatt úgy pulzál, mintha V2-es lenne, és persze az 59 lóerős csúcsteljesítménye sem kevés.

Honda Forza 750
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Nagyobb motorokat megszégyenítően, alulról tol, de a móka hamar véget ér, mert a maximális fordulatszám még a 7000-es percenkénti értéket sem éri el. Az igazi érdekesség persze az, hogy nem fokozatmentes sebességváltót, hanem duplakuplungos erőátvitelt vetnek be, amely a kategóriában szintén nem szokványos módon, lánchajtással továbbítja az erőt a hátsó kerékhez. Itt aztán nincs gázadásra felbőgő motor, majd „leejtett” fordulat, mostanra tényleg tökélyre fejlesztették a rendszert! Így aztán sokkal közvetlenebbnek érződik az egész, ráadásul a vezető kézzel is beavatkozhat a váltásba.

Látványos, aprólékosan kidolgozott műszeregység. Csak a menü kezelése lehetne egyszerűbb….
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Miközben a radiálisan rögzített első féknyergekkel, az alacsony súlyponttal és a talán túlságosan is feszes futóműhangolással egyértelműen sportosan vezethető a Forza 750-es, a praktikum terén már árnyaltabb a kép. Az ülés alatti rekesz eleve csak egy bukósisakot fogadhat be, másrészt városi forgalomban zavaró, hogy a tükrei nagyon szélesek. Így aztán az álló kocsisorok közötti előregurulásoknál különösen óvatosnak kell lenni.

A vezetőnek egyébként jó dolga van, az ülés kényelmes és a szélvédelem is tisztességes, illetve egy olyan folyadékkristályos, színes kijelzőről olvashatja le az adatokat, amelyhez hasonlót pár éve csak a legdrágább motorok vonultattak fel.

Ugyan a menüben finoman szólva is könnyű elveszni, a rendszerhez okostelefon is csatlakoztatható, így a vezető – ha van kommunikációs rendszer a sisakjában – hangutasításokkal kezelheti a hívásokat.

Kár, hogy csak egy bukósisak fér az ülés alá
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az új Honda árazásánál nem voltak szívbajosak, a Forza 750-es 11 ezer Ft híján 4 milliót kóstál. Ugyan tudjuk, hogy a robogók árai az utóbbi években eléggé elszálltak, azért az mégiscsak beszédes, hogy az azonos blokkal ellátott, DCT-váltós NC750X 3,3 millióba kerül, vagy hogy 2,9 millióért négyhengeres naked bike-ot is kapunk a CB650F képében.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.