Bírság és vizsgálat burkolt reklám miatt az MTV-nek

Burkolt reklám közlése miatt nyolcszázezer forintos bírsággal sújtotta a Magyar Televíziót (MTV), egy újabb esetben pedig hatósági vizsgálatot rendelt el a médiahatóság – tudható meg az Országos Rádió- és Televíziótestület napokban elfogadott határozatából. Az ORTT a Nap-kelténél talált problémákat.

MNO
2007. 10. 26. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A döntésből csupán annyi derül ki, hogy június 30-án a Nap-kelte című reggeli műsorban volt látható a kifogásolt műsorszám. A másik (szintén a reggeli magazinnal kapcsolatos) esetben a gazdasági híradó szeptember 25-i és 27-i adásában az egyik pénzintézetről elhangzottakkal kapcsolatban vizsgálódik az ORTT – áll a határozatban.

A médiatörvény úgy fogalmaz: „burkolt, illetve tudatosan nem észlelhető reklám nem közölhető”.

Gyárfás Tamás, a Nap-kelte producere szerint "sajnálatos, még inkább gépies, abszurd", ahogy a médiahatóság mechanikusan értelmezi az esetet. Mint mondta, néhány héttel leköszönése után járt Gergényi Péter volt budapesti rendőrfőkapitány "egy másik uniformisban", egy utazási iroda képviseletében a stúdióban, és mesélt arról, milyen túrákat kínálnak. A producer szerint mindennél ékesebben bizonyította, hogy az életben mindenki egyszer fent, egyszer lent van, s többet árult el Gergényi sorsáról, mintha végigkövették volna az előző hetét.

Gyárfás Tamás hangsúlyozta, az interjúért semmilyen ellentételezést nem kaptak, és ma is ugyanúgy készítenék el, "feltéve, hogy engedik". Arra a kérdésre, hogy bíróságon támadják-e meg az ORTT döntését, a producer úgy nyilatkozott, peren kívül, a történtek "újraértékelésével" szeretnék rendezni a dolgot, "ha a hatóság erre kész".

MTI

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.