Az egyeztetést követő sajtótájékoztatón Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) államtitkára elismerte, hogy a mozdonyvezetőkkel az idén nyáron kötött megállapodás határidőit a tárca nem mindenben tudta tartani. Kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, a mellékvonalakról társadalmi egyeztetés folyik, november első napjaiban születik döntés arról, hogy mely mellékvonalakra ad vagy nem ad személyszállítási megrendelést a GKM.
Garamhegyi Ábel a sajtótájékoztatón elmondta: arra kéri a szakszervezetet, hogy a nyári megállapodásban rögzített határidő csúszása miatt ne hozzák az utasokat kellemetlen helyzetbe. Hozzátette: a határidők elsősorban a jogalkotás elhúzódása miatt csúsznak. Az államtitkár elmondta, hogy szakmai egyeztetés folyik a mellékvonalakról, több szakmai anyag is készült, csütörtökön a társadalmi szervezetekkel ülnek le a témában tárgyalni, erre várják a szakszervezetek képviselőit is. Azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalat esetleg átvenné üzemeltetésre a szlovák vasút Garamhegyi Ábel kijelentette: nem tudja miért érné meg a szlovák vasútnak a magyar mellékvonal átvétele.
Borsik János elmondta: október 25-én reggel 6 és 8 óra között azért tartanak figyelmeztető sztrájkot a személyszállítás területén, mert a GKM megszegte a júliusban kötött megállapodást, és a mellékvonalak megszüntetése miatt a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe kerül. A mellékvonalak bezárásával a tárca a magyar vasúti vonal 10 százalékán tervezi megszüntetni a személyszállítást, továbbá az új menetrendet úgy kívánja kialakítani, hogy a 10 százalékkal kevesebb személyszállító vonat közlekedjen.
A MOSz ügyvezető alelnöke kifogásolta, hogy a mellékvonalak megszüntetésére nem készült olyan hatástanulmány, amely az intézkedés a társadalmi hatását is kimutatná. Borsik János hangsúlyozta: a mellékvonalat megszüntetése elleni figyelmeztető sztrájkkal kifejezik szolidaritásukat a mellékvonal bezárásban érintett kistérségek lakóival, akiknek a mindennapi életét elnehezíti a személyszállítás szüneteltetése. Borsik János úgy fogalmazott, nem helyes, hogy a kormány "tárcakompetenciába utalja a mellékvonalak kérdését".















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!