Dugódíj mellett hídvám is lesz?

Ezerforintos behajtási díj, ötszáz forintos hídvám – a következő évtizedben valószínűleg ez vár a Budapesten közlekedőkre. A dugódíj bevezetésének előkészítése megkezdődött, a pontos összeget jövőre határozzák meg. A Magyar Autóklub a budapesti dugódíj bevezetését előkészítetlennek tartja.

MNO
2007. 10. 19. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még ebben az évtizedben megtörténhet az autósok és a közlekedési vállalatok felkészítése Budapesten a dugódíjra, a belvárosba tartóknak leghamarabb 2012 körül kell fizetniük, a pontos díjtételt csak jövőre határozzák meg. Az előzetes számítások szerint 500–1000 forintba kerülhet az autósnak, ha kocsijával akar bejutni a városközpontba. Nem kizárt az sem, hogy ismét bevezetik a hídvámot is.

A városháza szerint a behajtási díjat csak azt követően lehet bevezetni, hogy elkészült az M0-ás körgyűrű. Bár egyelőre a dugódíj előkészítési szakasza kezdődött el, Dancs Gábor, a Fővárosi Közgyűlés SZDSZ-es közlekedési tanácsnoka ötszáz forintos behajtási díj bevezetését tartotta elképzelhetőnek, ám ezt Demszky Gábor főpolgármester nemes egyszerűséggel hülyeségnek nevezte. Mondván, még semmi sem végleges.

Annyi mindenesetre igen, hogy a főváros által tavaly elfogadott levegőtisztaság-védelmi programban a sürgős teendők között olvasható a dugódíj bevezetése. A modell szerint a belső zónába való behajtásért az autósnak négy tömegközlekedési vonaljegy árának megfelelő összeget (jelenleg nagyjából ezer forintot), a belső hidakon való átkelésért további kétegységnyi (körülbelül ötszáz forintos) díjat kellene fizetniük.

A Magyar Autóklub a budapesti dugódíj bevezetését előkészítetlennek tartja és elutasítja. Közleményük szerint, amíg nem épül meg a körgyűrű, annak mentén pedig a mélygarázsok, P+R parkolók és az elővárosi vasútvonalak, nem várható el a Budapest vonzáskörében élőktől, hogy egy olyan díjat fizessenek, amelyért cserébe semmilyen szolgáltatást nem kapnak.

Hasonló állásponton van Rogán Antal, az V. kerület fideszes polgármestere is, aki szerint a szolgáltatások koncepciójának kidolgozása nélkül elképzelhetetlen a dugódíj bevezetése a belvárosban; előbb parkolókat, mélygarázsokat kell építeni, és a tömegközlekedést kell fejleszteni akár hitelekből is, pénzt majd csak ezután lehet szedni az autósoktól.

(stop.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.