Hagyó Miklós súlyosnak nevezte a fővárosban kialakult közlekedési helyzetet.
-A fővárosban ma 650 ezer autó közlekedik és körülbelül 300-350 ezer hajt be az agglomerációból is. A budapesti lakosok autóinak 90 százaléka közterületen parkol, csak minden tizedik gépkocsi áll garázsban. Nyugat-Európában ennek az aránynak az ötszörösét tudják fogadni a mélygarázsok vagy parkolóházak, ezért aztán nem csoda, hogy a felmérések szerint a fővárosban közlekedő kocsik harmada éppen parkolót keres. Többek között ez az oka az egyre reménytelenebb belvárosi közlekedésnek, a szinte állandósult dugóknak és a parkolóhelyekért folyó, sokszor durva küzdelemnek is – nyilatkozta Hagyó Miklós a Napi Gazdaságnak.
Az egyre több közlekedési fennakadást parkolási lehetőségek bővítésével csökkentené a főpolgármester-helyettes. Mint a lapnak elmondta, legalább 25-30 ezer P+R parkolóhelyet kellene létrehozni, a fővárosi önkormányzat ezeknek a parkolóknak a kiépítéséről és üzemeltetéséről tárgyal a tizenegy elővárosi vasút- és három HÉV-vonal mellett fekvő száz település önkormányzatával.
Ehhez persze – fűzte hozzá a főpolgármester-helyettes – össze kellene hangolni az elővárosi közlekedést. A főváros vezetésének azonban korlátozottak a lehetőségei, mi ugyanis nem tudunk garázsokat és parkolóházakat építeni, ezek a kerületek és a magántőke összefogásából jöhetnek létre – tette hozzá.
Közölte, vannak elképzeléseik az egységes fővárosi parkolási rendszer kialakítására, de ezt megelőzően egyeztetni kell az érintett kerületekkel. A legfontosabb azonban az – fűzte hozzá –, hogy a fővárosban lakóknak a közterületek helyett megérje majd a parkolóházban elhelyezni autóikat. Elképzelhetőnek nevezte, hogy nyugati példát követve utazási bérletet kapnának azok a budapestiek, akik bár a belvárosban laknak, de nem tartanak autót.
(Napi Gazdaság)