Hagyó: Súlyos a fővárosban kialakult közlekedési helyzet

Az elővárosi és a fővárosi közlekedés összehangolása is kevés lenne a szinte állandósult budapesti dugók megszüntetéséhez: a főváros együttműködésről tárgyal a környező települések önkormányzataival is a P+R parkolási lehetőségek megsokszorozásáról – mondta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes egy napilap kérdésére.

MNO
2007. 10. 29. 8:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hagyó Miklós súlyosnak nevezte a fővárosban kialakult közlekedési helyzetet.

-A fővárosban ma 650 ezer autó közlekedik és körülbelül 300-350 ezer hajt be az agglomerációból is. A budapesti lakosok autóinak 90 százaléka közterületen parkol, csak minden tizedik gépkocsi áll garázsban. Nyugat-Európában ennek az aránynak az ötszörösét tudják fogadni a mélygarázsok vagy parkolóházak, ezért aztán nem csoda, hogy a felmérések szerint a fővárosban közlekedő kocsik harmada éppen parkolót keres. Többek között ez az oka az egyre reménytelenebb belvárosi közlekedésnek, a szinte állandósult dugóknak és a parkolóhelyekért folyó, sokszor durva küzdelemnek is – nyilatkozta Hagyó Miklós a Napi Gazdaságnak.

Az egyre több közlekedési fennakadást parkolási lehetőségek bővítésével csökkentené a főpolgármester-helyettes. Mint a lapnak elmondta, legalább 25-30 ezer P+R parkolóhelyet kellene létrehozni, a fővárosi önkormányzat ezeknek a parkolóknak a kiépítéséről és üzemeltetéséről tárgyal a tizenegy elővárosi vasút- és három HÉV-vonal mellett fekvő száz település önkormányzatával.

Ehhez persze – fűzte hozzá a főpolgármester-helyettes – össze kellene hangolni az elővárosi közlekedést. A főváros vezetésének azonban korlátozottak a lehetőségei, mi ugyanis nem tudunk garázsokat és parkolóházakat építeni, ezek a kerületek és a magántőke összefogásából jöhetnek létre – tette hozzá.

Közölte, vannak elképzeléseik az egységes fővárosi parkolási rendszer kialakítására, de ezt megelőzően egyeztetni kell az érintett kerületekkel. A legfontosabb azonban az – fűzte hozzá –, hogy a fővárosban lakóknak a közterületek helyett megérje majd a parkolóházban elhelyezni autóikat. Elképzelhetőnek nevezte, hogy nyugati példát követve utazási bérletet kapnának azok a budapestiek, akik bár a belvárosban laknak, de nem tartanak autót.

(Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.