500 milliót szedne be a MÁV két hónap alatt a bliccelő utasaitól

A MÁV Start Zrt. 500 millió forint többletbevételt vár a következő két hónapban a fokozott jegyellenőrzéstől – mondta Tömpe István, a MÁV Start Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Tömpe bízik a szerdai sztrájk elkerülhetőségében.

MNO
2007. 11. 06. 8:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasúttársaság fokozott jegyellenőrzést tart a bliccelők kiszűrésére a következő két hónapban egyes vidéki városok és a főváros agglomerációjában az állomásokon, peronokon, illetve a vonatszerelvényeken az egész országban. Tömpe István elmondta: becslések szerint a bliccelők miatt éves szinten a jegyárbevétel-kiesés 6 milliárd forintra tehető, amelyből a következő két évben évente legalább 2-3 milliárd forintot szeretnének beszedni a jegyellenőrzések révén.

A vezérigazgató-helyettes elmondta: a többletbevétel felhasználásáról még nem született döntés, de fontos lenne a peronkapukat – ahol csak lehet és érdemes – az ország egész területén elterjeszteni, ez az összes állomás fele lehetne. Szeretnék a szolgáltatási színvonalat javítani egyrészt a vonatok tisztításával, másrészt a parkolórendszerek fejlesztésével, ez utóbbinál a főváros esetében a Budapesti Közlekedési Szövetséggel együttműködve.

Tömpe István elmondta, hogy a bliccelők kiszűrésének több módja is van. Ezek közül egyik, hogy le kell zárni peronkapukkal a pályaudvarokat, és fokozott ellenőrzéseket kell végezni. A későbbiekben pedig az elektronikus jegy és az ezzel kapcsolatos beengedőrendszer kialakítása lehetne a megoldás, ami 30-60 milliárd forintba kerülne.

A MÁV Start vezérigazgató-helyettese a vasúti vonalak felülvizsgálatával kapcsolatban elmondta: a szárnyvonalakon viszonylag kevesen utaznak, így azok veszteségesek. Ezeken a területeken „az olcsó vasutat kell kitalálni”, mert a jelenlegi nagyon drága. Tömpe István szerint a GKM által újra felajánlott térségi vasút megoldás lehetőséget adna a továbbműködéshez, ha a vasútüzem is olcsó tudna lenni, és megfelelő pénzügyi konstrukciót találnának a finanszírozásra.

A szerdára meghirdetett kétórás vasutas figyelmeztető sztrájkról a vezérigazgató-helyettes elmondta: reméli, lesz megoldás a munkabeszüntetés elkerülésére. Ugyanakkor kialakult a szakszervezetek, a GKM és a MÁV Start között egy újfajta párbeszéd az ügyben, hogy a vasút milyen határig mehet el a költségek tekintetében. Minden nehézség ellenére hasznosnak ítélte a kialakult helyzetet a vezérigazgató-helyettes abból a szempontból, hogy „végre elkezdünk olyan kínos ügyekről is beszélni, amikről beszélnünk kell”.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.