Azonosítható gyorshajtók és rendszámos segédmotorok

A kormány el akarja kerülni az erős felindulásból elkövetett jogalkotást, ehelyett tettarányos büntetést, alkotmányos, szakszerű, törvényes megoldást akar a közlekedési szabályok megszegőivel szemben - erről az Új rend és szabadság programért felelős kormánybiztos beszélt csütörtökön, a kormányszóvivői tájékoztatón. Kondorosi Ferenc szólt arról is, hogy azonosíthatók lesznek a gyorshajtók, és a rendőr a helyszínen elveheti majd az ittas sofőr jogosítványát, illetve rendszámot kapnak a segédmotorok is.

MNO
2007. 11. 08. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kondorosi Ferenc hangsúlyozta: a jogszabály-módosítások vezérfonala a humán biztonság, és üzenete az, hogy a biztonságért nemcsak az állam tehető felelőssé, hanem az állampolgároknak is felelősségük és kötelezettségük van ezért. Mint mondta, a szabályozások megalkotása során a kormány két irányba gondolkodik: jogalkotóként és jogalkalmazóként.

A kormányszóvivői tájékoztatón – ahol a sajtó számára a közelmúltban történt súlyos közlekedési balesetek fényképeit is bemutatták – a kormánybiztos felhívta a figyelmet arra is, hogy 2000 óta nem sikerült megfordítani azt a kedvezőtlen trendet, amely a közlekedésben a rendet és a morált jellemzi, valamint amely a kapcsolódó jogi normák megsértésében mutatkozik.

Kondorosi Ferenc aggasztónak nevezte az ittasan okozott balesetek számának növekedését is. A statisztikai adatok szerint ittasan okozott közúti közlekedési személyi sérüléses baleset 2001-ben 2138, tavaly már 2773 volt. A kormánybiztos – aki saját megfogalmazása szerint a szabályozás néhány gyújtópontjára világított rá a kormányszóvivői tájékoztatón – külön kiemelte az objektív felelősség témakörét. Ezzel kapcsolatban kiemelte: ez új jogintézmény.

Mint mondta, minden szabályszegő mellé rendőrt állítani nagyon nehéz, megoldást kell keresni arra, hogyan lelhetőek föl a „kreatív jogkerülők". Szólt arról is, hogy a rendőrség szakemberei kidolgoztak egy olyan technikai megoldást, hogy ma már személyazonosításra alkalmas felvételeket is tudnak készíteni a közlekedési szabályszegőkről. Kitért arra is, hogy sokan a minimális szociális érzékenységgel sem rendelkeznek, mert kiderült, hogy egyes szabálysértők helyett a rájuk hasonlító testvérük vezetett, aki azonban meg hajléktalan és fellelhetetlen.

A bírságok emelésével kapcsolatban megfogalmazott kritikákkal kapcsolatban, miszerint a bírság felső határa a 300 ezer forintot is elérheti, a tettarányosságot hangsúlyozta Kondorosi Ferenc: vagyis például azt sújthatják ezzel, aki 265 kilométeres óránkénti sebességgel száguldozik az autópályán.

Megerősítette azt is, hogy a tervek szerint felrendszámoztatnák a segédmotoros kerékpárokat: 2009. január 1-jétől erre egy év állna rendelkezésre. A kormánybiztos elmondta, a kormány az ittas vezetők visszaszorításának megoldását találta meg a rendőrségi törvény módosításával, amely szerint ittas vezetők jogosítványát, forgalmi engedélyét és slusszkulcsát a helyszínen elvehetné a rendőr.

Szólt arról is, hogy a napokban a közúti fuvarozók képviseletével és a Magyar Autóklub elnökével is egyeztetett a változtatásokról, javaslataikat további egyeztetésre alkalmasnak és megfontolandónak nevezte, ám külön részleteket erről nem említett.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.