Szeretünk vonattal utazni, jobb, mint a busz, kényelmesebb. Ezért szeretnénk, ha megmaradna a Szilvásvárad-Eger közötti szárnyvonal – mondják az utasok. Ezt szeretné az önkormányzat is, az erről szóló nyilatkozatot már el is küldték a minisztériumnak.
Amennyiben a képviselők hoznak egy olyan önkormányzati döntést, melyben kifejezésre jut, hogy szeretnék a szárnyvonalak megtartását, akkor a jövőben talán megmarad a vonal. Azt, hogy milyen feltételeket kell teljesíteni a térségi vasút működtetéséhez, egyelőre még a polgármesterek sem tudják. Annyi biztos, hogy nem az önkormányzat üzemelteti majd a vasutat. Állítólag a minisztérium pályázatot ír majd ki, hogy ki az, aki tovább üzemelteti.
A szaktárca leveléből kiderül: a pálya állami tulajdonban marad. Az önkormányzatnak viszont hozzá kell járulnia a vasút működéséhez. A településnek nincs pénze a vasút működtetésére, így csak egy befektető segíthet az Eger-Szilvásvárad, illetve a Putnok-Szilvásvárad vasúti szárnyvonal fennmaradásában.
Az önkormányzatok rendkívül nehéz anyagi helyzetükben pluszforrást nem tudnak termelni a szárnyvonalak fenntartása érdekében. Viszont akár munkaerőt, akár egyéb jellegű szolgáltatásokat, ami önkormányzati feladatként most is megjelenik, azt mindenképpen biztosítani tudják azért, hogy a szárnyvonaluk életben maradjon – mondta Szaniszló László szilvásváradi polgármester.
Az új vasúti menetrend decemberben lép életbe. Addigra eldől, hogy a közlekedési tárca hány vonalon rendeli meg a személyszállítást a bezárásra kijelölt 38 szárnyvonal közül. Bár az önkormányzatok megtették a szándéknyilatkozatot, az még ma sem biztos, hogy december 9-e, az új menetrend bevezetése után is járnak majd a vonatok ezen a szakaszon. Arról ugyanis a gazdasági minisztérium dönt, hogy térségi vasúttá nyilvánítja-e a Szilvásvárad-Eger közötti szárnyvonalat.
(hirado.hu)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.