A Fidesz a kormányzati tanulmányok költségeire kíváncsi

A Fidesz kérdéssel fordul a kormány minden tagjához, azt tudakolva, hogy a szocialista kormányzás időszakában mennyi pénzt költöttek az egyes minisztériumok tanulmányokra – közölte Ágh Péter fideszes országgyűlési képviselő.

MNO
2008. 01. 19. 10:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz kíváncsi arra, hogy összesen mekkora a tanulmányokra fordított kiadás, ezért „írásbeli kérdéssel fordulunk a kormányoldal minden minisztériumának vezetőjéhez, amelyben arról érdeklődünk, hogy 2002. május 27-e és 2007. december 31-e között a minisztériumok és azok jogutódjai mennyit költöttek tanulmányokra” – fogalmazott Ágh Péter sajtótájékoztatón.

A Fidesz attól tart, hogy „grandiózus forrás az, ami ki fog jönni”, és ezt a szocialista kormány elherdálta szakértői anyagokra. Az ellenzéki politikus szerint ezek a kiadások értelmetlenek voltak, hiszen semmilyen tanulmány nem javított az ország helyzetén. Példaként a Balatonőszödön elhangzott Gyurcsány beszéd utóhatásáról készített tanulmányt említette.

Pénz van – mondta Ágh Péter -, csak értelmetlen célokra, luxus kiadásokra és nem az ország közös céljaira, kiadásaira fordítja a kormány. Úgy vélte, hogy a tanulmányokat a minisztériumi apparátusoknak, szakértőknek kellene elkészíteniük, ők ezért kapják a fizetésüket. A képviselő példaként említette, hogy a Miniszterelnöki Hivatal a tavaly 120 millió forintot fizetett ki tanulmányokra.

Hozzátette: 2002-óta a Medgyessy és a Gyurcsány kormány 101,5 milliárd forintot költött el bútorokra, autókra, kommunikációs kiadásokra.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.