Fidesz: a kormány „maradjon csendben”!

A Fidesz szerint a kormány közpénzen folytatott pártkampányát bizonyítja az Új Magyarország kiadványban és az MSZP honlapján szereplő, egészségbiztosításról szóló anyagok kísérteties hasonlósága – jelentette ki Balsai István, az ellenzéki párt politikusa szerdai sajtótájékoztatóján. Nyakó István, a szocialisták szóvivője a Fidesz politikusának szavaira reagálva elmondta: az MSZP nem pártpropagandát, hanem tájékoztató kampányt folytat, és nem meggyőzni akarja az embereket, hanem tájékoztatni.

MNO
2008. 01. 30. 12:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus szerint az egészségbiztosítás átalakítása mellett érvelő két szövegben a szó szerinti egyezések, a mondatszerkesztési azonosságok bizonyítják, hogy a kormány által elköltött milliárdos kommunikációs kiadások valójában az MSZP kampánycéljait szolgálják. Az érvrendszer azonos, a hazugság az internetes honlapon és a kiadványban is hazugság – fogalmazott Balsai István arra a felvetésre, miként lehetne másképpen leírni bizonyos dolgokat, például azt, hogy 22 pénztár alakulhat meg a kormány tervei szerint.

Arra a kérdésre, hogy az érveket miért tartja hazugságnak, Balsai István félrevezetőnek nevezte, hogy a kormány az Új Magyarország kiadványban nem tájékoztatja az embereket például arról, az egészségbiztosítási törvény még nem is lépett hatályba, mert a köztársasági elnök visszaküldte azt az Országgyűlésnek.

Megjegyezte: a törvényt a Fidesz is megtámadja majd az Alkotmánybíróságon, így szerinte biztos, hogy az nem lép hatályba 2009-ben. Balsai István az utóbbi napok fideszes sajtótájékoztatóin elhangzottakhoz hasonlóan ismét arra szólította fel a kormányt, hogy hagyjon fel a közpénzből folytatott kampányával, amely – mint mondta – ellentétes az alkotmány szellemével.

Kérdésre válaszolva a politikus azt mondta, a kormánynak az a dolga, hogy megszervezze a népszavazást, ezen túl viszont „maradjon csendben” és „ne csináljon semmit”. Szerinte amikor a kormány azt mondja, jó a vizitdíj, a kórházi napnapidíj és a tandíj, akkor azt sugallja az embereknek, hogy ne menjenek el a népszavazásra, vagy szavazzanak nemmel.

Balsai István felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány közel 300 millió forintért megjelentetett Új Magyarország kiadványai 95 százalékban a népszavazási igenek ellen hangolják az embereket, de ezen túl a kabinet további 1 milliárd forintot, az Egészségügyi Minisztérium pedig 400 milliót költ kommunikációra. Szintén kifogásolta, hogy mintegy 100 millió forint megy el a Magyar Televízióban a Modern képmesék című, szerinte „infantilis”, „bugyuta, bárgyú” tanmesesorozat előállítására.

Az MSZP tájékoztatni akar

Nyakó István, a szocialisták szóvivője a Fidesz politikusának szavaira reagálva elmondta: az MSZP nem pártpropagandát, hanem tájékoztató kampányt folytat, és nem meggyőzni akarja az embereket, hanem tájékoztatni. Megjegyezte: pártja valóban felhasználta a kormányzati szóróanyagban megjelent adatokat, de – tette hozzá – ebben nincs semmi furcsa, mert a kormányzati kiadvány és az MSZP anyaga ugyanarra épül: az igazságra. „Azt akarjuk, hogy az emberek jól informáltak, tájékozottak legyenek, mert akkor nehezebben lehet őket csúsztatásokkal becsapni” – mondta Nyakó István.

Hozzátette: a Fidesz retteg attól, hogy ha az emberek tájékozottabbak lesznek az egészségügy kérdéseiben, akkor nem tudják őket megtéveszteni a hazugságaikkal. Ezért nem csoda, ha a Fidesz minden eszközzel támadja az embereknek szóló tájékoztatást – szögezte le az MSZP szóvivője. A szocialisták javasolják az ellenzéki pártnak, hogy hagyatkozzon a tényekre, használja a kormány és az MSZP adatait, mert azok az igazságra épülnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.