Fidesz: a kormány „maradjon csendben”!

A Fidesz szerint a kormány közpénzen folytatott pártkampányát bizonyítja az Új Magyarország kiadványban és az MSZP honlapján szereplő, egészségbiztosításról szóló anyagok kísérteties hasonlósága – jelentette ki Balsai István, az ellenzéki párt politikusa szerdai sajtótájékoztatóján. Nyakó István, a szocialisták szóvivője a Fidesz politikusának szavaira reagálva elmondta: az MSZP nem pártpropagandát, hanem tájékoztató kampányt folytat, és nem meggyőzni akarja az embereket, hanem tájékoztatni.

MNO
2008. 01. 30. 12:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus szerint az egészségbiztosítás átalakítása mellett érvelő két szövegben a szó szerinti egyezések, a mondatszerkesztési azonosságok bizonyítják, hogy a kormány által elköltött milliárdos kommunikációs kiadások valójában az MSZP kampánycéljait szolgálják. Az érvrendszer azonos, a hazugság az internetes honlapon és a kiadványban is hazugság – fogalmazott Balsai István arra a felvetésre, miként lehetne másképpen leírni bizonyos dolgokat, például azt, hogy 22 pénztár alakulhat meg a kormány tervei szerint.

Arra a kérdésre, hogy az érveket miért tartja hazugságnak, Balsai István félrevezetőnek nevezte, hogy a kormány az Új Magyarország kiadványban nem tájékoztatja az embereket például arról, az egészségbiztosítási törvény még nem is lépett hatályba, mert a köztársasági elnök visszaküldte azt az Országgyűlésnek.

Megjegyezte: a törvényt a Fidesz is megtámadja majd az Alkotmánybíróságon, így szerinte biztos, hogy az nem lép hatályba 2009-ben. Balsai István az utóbbi napok fideszes sajtótájékoztatóin elhangzottakhoz hasonlóan ismét arra szólította fel a kormányt, hogy hagyjon fel a közpénzből folytatott kampányával, amely – mint mondta – ellentétes az alkotmány szellemével.

Kérdésre válaszolva a politikus azt mondta, a kormánynak az a dolga, hogy megszervezze a népszavazást, ezen túl viszont „maradjon csendben” és „ne csináljon semmit”. Szerinte amikor a kormány azt mondja, jó a vizitdíj, a kórházi napnapidíj és a tandíj, akkor azt sugallja az embereknek, hogy ne menjenek el a népszavazásra, vagy szavazzanak nemmel.

Balsai István felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány közel 300 millió forintért megjelentetett Új Magyarország kiadványai 95 százalékban a népszavazási igenek ellen hangolják az embereket, de ezen túl a kabinet további 1 milliárd forintot, az Egészségügyi Minisztérium pedig 400 milliót költ kommunikációra. Szintén kifogásolta, hogy mintegy 100 millió forint megy el a Magyar Televízióban a Modern képmesék című, szerinte „infantilis”, „bugyuta, bárgyú” tanmesesorozat előállítására.

Az MSZP tájékoztatni akar

Nyakó István, a szocialisták szóvivője a Fidesz politikusának szavaira reagálva elmondta: az MSZP nem pártpropagandát, hanem tájékoztató kampányt folytat, és nem meggyőzni akarja az embereket, hanem tájékoztatni. Megjegyezte: pártja valóban felhasználta a kormányzati szóróanyagban megjelent adatokat, de – tette hozzá – ebben nincs semmi furcsa, mert a kormányzati kiadvány és az MSZP anyaga ugyanarra épül: az igazságra. „Azt akarjuk, hogy az emberek jól informáltak, tájékozottak legyenek, mert akkor nehezebben lehet őket csúsztatásokkal becsapni” – mondta Nyakó István.

Hozzátette: a Fidesz retteg attól, hogy ha az emberek tájékozottabbak lesznek az egészségügy kérdéseiben, akkor nem tudják őket megtéveszteni a hazugságaikkal. Ezért nem csoda, ha a Fidesz minden eszközzel támadja az embereknek szóló tájékoztatást – szögezte le az MSZP szóvivője. A szocialisták javasolják az ellenzéki pártnak, hogy hagyatkozzon a tényekre, használja a kormány és az MSZP adatait, mert azok az igazságra épülnek.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.