Le kell állítani a közpénzből folytatott pártkampányt!

A Fidesz szerint az egészségügyi minisztérium által kommunikációra, reklámra, illetve hirdetésekre tartogatott több száz millió forintot a működésképtelenné váló kórházi osztályoknak kellene odaadni. Nyitrai Zsolt, a párt politikusa sajtótájékoztatóján kijelentette:azonnal le kell állítani ezeket a közbeszerzéseket, „mert ez nem más, mint közpénzből folytatott pártkampány, az MSZP és SZDSZ népszavazási ellenkampánya az emberek pénzéből.”

MNO
2008. 01. 18. 12:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz felszólítja az Egészségügyi Minisztériumot, hogy azonnal állítsa le a közpénzből folytatott pártkampányt, és ne költsön több mint 400 millió forintot kommunikációra – mondta Nyitrai Zsolt, az ellenzéki párt operatív igazgatója pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. A képviselő szerint a január 7-én megjelent közbeszerzési értesítőből kiderül, hogy az egészségügyi tárca idén több mint 400 millió forintot, vagyis 1,3 millió ember vizitdíjának összegét akarja elkölteni kommunikációra, reklámra, hirdetésekre.

Nyitrai Zsolt arra szólította fel az egészségügyi kormányzatot, hogy azonnal állítsa le ezeket a közbeszerzéseket, mert ez nem más, mint közpénzből folytatott pártkampány, az MSZP és SZDSZ népszavazási ellenkampánya az emberek pénzéből. A politikus arról is beszélt, hogy Horváth Ágnes egészségügyi miniszter szerint sikeres népszavazás esetén a kormány nem tudja pótolni a vizitdíj és a kórházi napidíj miatt kieső összeget.

-Tisztelt miniszterasszony, kedves Ágnes, örömmel jelentjük, hogy megtaláltuk ezt az összeget, megvan ez a pénz – fogalmazott Nyitrai Zsolt, aki szerint ha a miniszter szétnéz a minisztérium költségvetésében, megtalálja a szükséges forrásokat. A Fidesz szerint a 400 millió forintot a működésképtelenné váló kórházi osztályoknak kellene odaadni, mert több mint 200 kórház működési engedélye került veszélybe pénzhiány miatt.

Kérdésre válaszolva az operatív igazgató hozzátette: arra akarta ráirányítani a figyelmet, hogy a minisztérium háza táján van pénz, csak szét kell nézni, és ezt az összeget nem pártkampányra kell fordítani, hanem oda kell adni az egészségügyben, ahol szükség van rá.

A közbeszerzési értesítő szerint – amelyet Nyitrai Zsolt olvasott fel – a több mint 400 millió forintot az Egészségügyi Minisztérium kommunikációs stratégiájának elkészítésére, kampányainak megtervezésére és kivitelezésére, kreatív feladatok ellátására és médiatervezésre költenék.

A fideszes politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy ha a 400 millió forinthoz hozzávesszük a Terápia 2007 akcióra tavaly elköltött 100 milliót, akkor a kommunikációra költött összeg már félmilliárd forintra rúg. Az egészségbiztosítási törvényt megerősítő fideszes népszavazási kezdeményezésről Nyitrai Zsolt kérdésre válaszolva azt mondta, a Fidesz szerint a szocialistáknak nincs más választásuk, támogatniuk kell az előterjesztést, hiszen ez az utolsó lehetőség, hogy tiszta lelkiismerettel álljanak ki választóik elé.

Az Egészségügyi Minisztérium reagálásában közölte: miközben pontosan tudható, mennyit költ a szaktárca a reform lépéseinek megértéséhez szükséges tájékoztatásra, a közvélemény nem ismeri, mekkora összeget fordít a Fidesz a háziorvosokat esetleg lehetetlen helyzetbe hozó népszavazási kampányára. „Nem tudható az sem, eddig hány vizitdíjnak megfelelő összeget költött el a Fidesz az aláírásgyűjtésre, a kampányfőnök november óta tartó országjárására, és mennyit fog a későbbiekben elkölteni szórólapokra, hirdetésekre és nagygyűlésekre” – szerepel a tárca közleményében. A szakminisztérium felhívta a figyelmet arra, hogy a népszavazás, amely súlyos milliárdokkal tenné szegényebbé az egészségügyet, az adófizetőknek mintegy 20 millió vizitdíjába kerül.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.