Barna Sándor elmondta, hogy a fővárosi önkormányzat döntésétől függően rövidesen megjelenhetnek az utakon a felügyelet által üzemeltetett traffipaxok. Emlékeztetett rá, hogy egy decemberi kormányrendelet alapján májustól a közút kezelői is mérhetik az autók sebességét. Amint a fővárosi önkormányzatnál döntést hoznak, s megbízzák a felügyeletet ezzel a feladattal, azonnal egyeztetnek ez ügyben a rendőrséggel – jegyezte meg az igazgató, aki korábban Budapest rendőrfőkapitányaként is tevékenykedett. Barna Sándor tájékoztatása szerint a 380 fős szolgálatnál gyorsan kialakítható egy olyan szervezeti egység, amely a sebességmérést végzi. Döntés kérdése az is, hogy fixen telepített vagy autóban elhelyezett traffipaxokat használnak-e majd. A szolgálatnak egyébként jelenleg 50 autója van -–tette hozzá.
Az is az eldöntésre váró kérdések közé tartozik, hogy a kerületi kezelésű utakon is a fővárosi közterület-felügyelők mérjék-e az autók sebességét. Ez esetben külön megállapodásokkal rendeznék a működéssel és a bírsággal kapcsolatos kérdéseket – fűzte hozzá. Az igazgató hangsúlyozta, hogy a közterület-felügyelők „kvázi városi rendészetként” már most is rendelkeznek különböző intézkedési jogkörökkel. Hatáskörük bővítésével azonban még nagyobb szerepet vállalhatnának a közterületi rend és biztonság kialakításában, megőrzésében. Politikai szándék, törvénymódosítás esetén javíthatnának az autózási fegyelmen is, például azzal, ha a közterület-felügyelők a jövőben meg is állíthatnák a szabálytalankodó járművezetőket – jegyezte meg.
(mti)
Magyar Péter egy helyett inkább két pofonért verekszik meg
