Ez az első olyan nemzetközi vizsgálat, amelynek célja összehasonlítható információk gyűjtése az oktatás és nevelés legfontosabb szereplőiről – a pedagógusokról. A vizsgálat során pedagógusoknak és pedagógusokról szóló kérdőíves kikérdezés segítségével gyűjtenek adatok a tanári munka szakmai elismeréséről, a tanári hatékonyságról és a tanítás minőségéről az iskola munkahelyi környezetéről. A 2008-as első felmérésben az 5-8. évfolyamon tanító tanárokat kérdezik meg, 2012-ben előreláthatólag a tanítókat, majd a harmadik ciklusban a középfokon tanító tanárokat faggatják.
A mostani vizsgálati mintában arányos képviseletet biztosítottak a városi és falusi iskoláknak, a nagy és kis iskoláknak, a különböző típusú iskoláknak (Magyarországon az általános iskoláknak és 6-8. évfolyamos gimnáziumoknak). A kiválasztott iskolákban véletlenszerűen kiválasztott 20 pedagógust kérnek fel egy 45 perces kérdőív megválaszolására. Ugyanakkor az iskola igazgatóját is felkérik egy neki szóló, 40 perces kérdőív kitöltésére.
A vizsgálat adatgyűjtésére 2008. február, március és április hónapban kerül sor. Az első nemzetközi és hazai eredmények közlése 2009 szeptemberében várható. Magyarországon a vizsgálat szervezője az OKM megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a lebonyolítást a TÁRKI Társadalomkutató Intézet végzi. A vizsgálatot támogatja a Pedagógus Szakszervezet, A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Tanárképzők Egyesülete, a Gimnáziumok Országos Szövetsége.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.