A VDSZSZ az Európai Vasúti Ügynökséghez, illetve az Európai Bizottság közlekedési biztosához fordul, hogy vizsgálják ki a február 1-jén indított sztrájk idején a vasúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatban tett szakszervezeti észrevételek tartalmát – mondta Gaskó István.
A VDSZSZ elnöke visszautasította, hogy a miniszterelnök kérésére végzett vasútbiztonsági vizsgálat eddig nyilvánosságra hozott eredményével a szakszervezet állításának szavahihetőségét igyekeznek megkérdőjelezni. Gaskó nevetségesnek nevezte, hogy a miniszterelnök kérésére végzett vizsgálatra mindössze két nap állt rendelkezésre.
A sajtótájékoztatón Gaskó István hangsúlyozta, hogy a február 1-jén indított sztrájkjuk bírósági végzés szerint isjogszerű, követeléseikről a tárgyalásokat folytatják, és ha nem történik előrelépés, akkor legkésőbb február 15-én folytatják a munkabeszüntetést.
Átirányítotották a forgalmi dolgozókat?
A szakszervezeti állítások igazolásaként a VDSZSZ a sajtótájékoztatón kiosztotta a MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági igazgatóságának megküldött, a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő mintegy 40 jelentést, amelyeket a helyi dolgozók írtak főnökeiknek, illetve a területeken dolgozók mondták el a közlekedés biztonságával összefüggő kedvezőtlen tapasztalataikat. Gaskó István kifogásolta, hogy a vizsgálat során nem kérdezték meg a jelentést írókat.
A szakszervezet átadta az újságíróknak azt a szolgálati utasítást, amelyben a forgalomban dolgozókat más, ugyancsak forgalmi munkakörbe irányították át, de ezt az utasítást később visszavonta a MÁV, mivel egy másik szakszolgálat nem járult hozzá az átvezényléshez.
Kiosztották a sajtó képviselőinek a Vasúti Érdekegyeztető Tanács 2007. december 29-i ülésének jegyzőkönyvkivonatát is, amely tartalmazza a VSZ résztvevőjének mondatait: „... itt szeretném megjegyezni, hogy a VDSZSZ által többször fölvetett két és fél havi, úgymond kifizetés a Cargo eladásából, hát a mi jegyzeteinkből is az derül ki, hogy valóban, a miniszter úrral folytatott tárgyalások során ennek a lehetősége felvetődött, hogy kifizetésre kerül egy ilyen összeg.” Gaskó István megjegyezte, hogy a VSZ-t akkor Simon Dezső elnök képviselte, akit a keddi sajtótájékoztatóra meghívtak, de ő nem élt a lehetőséggel.
Legkésőbb 15-én folytatódik a sztrájk
A sajtótájékoztatón átadták az újságíróknak az 1995-ös sztrájk idejére a MÁV és több szakszervezet, köztük a VDSZSZ által is aláírt megállapodást, amely tartalmazta a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatást, tételesen felsorolva a sztrájk idején közlekedő személy- és tehervonatokat. Gaskó István elmondta, hogy az 1995-ös megállapodáshoz képest a VDSZSZ több vonat közlekedtetését ajánlja a mostani sztrájk idejére, amit a munkáltató nem fogad el, ezért úgy vélik, a sztrájk idején kialakult közlekedési káoszért a MÁV-ot terheli a felelősség.
Arra a kérdésre, hogy mikor folytatódik a sztrájk, Gaskó István megismételte korábbi tájékoztatását, amely szerint legkésőbb február 15-én. Megjegyezte: az utazóközönség időben értesülni fog a folytatásról.
(MTI)

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?