Hiller pénztelenségtől félti az oktatási intézményeket

Az alapkészségek megerősítését nevezte a közoktatás legfőbb feladatának Hiller István szakminiszter a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón, míg Szijjártó Péter a vagyoni különbségek oktatásban megnyilvánuló, elfogadhatatlan érvényesüléséről beszélt.

MNO
2008. 02. 07. 15:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiller István a kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, nemzetközi kutatások szerint tíz és tizenöt éves koruk között a magyar diákok tudása sem önmagukhoz, sem külföldi kortársaikhoz képest nem fejlődik megfelelően. A miniszter kifejtette: nem a tényismeret hiányzik, hanem az az ismeret, miként lehet a gyakorlatban felhasználni az elsajátítottakat; mint mondta, összhangot kell teremteni a lexikális tudás és az alapkészségek erősítése között. Az oktatási és kulturális miniszter megemlítette, hogy a felsőoktatásban kitűzött öt cél közül ma már csak az akkreditáció minőségbiztosítása van hátra. Közlése szerint az idei év első felében születnek meg e témában „a szükséges döntések”. Arra a kérdésre, milyen hatással lehet a képzésre, ha a márciusi referendum nyomán megszűnik a fejlesztési részhozzájárulás, Hiller István közölte: így kevesebb pénzük lesz az intézményeknek és – ösztöndíjukon keresztül – a tanulóknak.

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta: „rendkívül inkorrekt” az a kormányzati álláspont, hogy nem fogják kipótolni a költségvetésből a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlése miatt kieső intézményi bevételeket. Szerinte a kormány most úgy tesz, mintha nem ő vette volna el ezt a pénzt, pedig a dolog mégiscsak úgy történt, hogy a kormány elvette a pénzt, aztán azt mondta az intézményeknek, hogy szedjétek be vizitdíjból, kórházi napidíjból, tandíjból – fogalmazott. Először vissza kellene adnia a kormánynak, amit elvett, és akkor nem lenne szükség vizitdíjra, kórházi napidíjra és tandíjra – tette hozzá. Hangsúlyozta: az oktatási tárca tavaly az egyik legszégyenteljesebb produkciót nyújtotta, aminek a legfőképpen a tandíj bevezetése az oka. Ezért Hiller István hiába magyarázza az oktatási tárca bizonyítványát, igazságtalan és elfogadhatatlan, hogy a szülők pénztárcájától függ, ki tanulhat tovább és ki nem – fűzte hozzá.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.