A Mogyorossy Tibor ügyvezető igazgató által jegyzett közleményben leszögezik: jogi lépéseket tesznek azon médiumok vagy bármely személy ellen, aki a cég nevét korrupcióval, korrupciógyanúval vagy más hasonló rágalommal illeti. A BKV autóbuszparkja fiatalítására vásárolt volna nyolcvan négy-öt éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot. A távirati iroda szerdán adta hírül, hogy a Heti Válasz legújabb számában azt írta: a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusz-tenderére.
A BKV Zrt. sajtóosztálya ugyanakkor még szerdán azt közölte a távirati irodával, hogy a sajtóhíresztelésekkel ellentétben a cég vezérigazgatójának fia soha nem állt az Alfa Busz Kft. alkalmazásában. A BKV Zrt. a társaság vagy a társaság vezetőinek jó hírét veszélyeztető valamennyi kérdésben haladéktalanul megteszi a szükséges jogi lépéseket a Heti Válasszal szemben – zárult akkor a cég közleménye. Demszky Gábor főpolgármester csütörtökön levélben kérte Hagyó Miklóst (MSZP), városüzemeltetési helyettesét, hogy vizsgálja ki, milyen körülmények között zajlik a használt buszok beszerzése.
„A fiam soha nem volt alkalmazottja az Alfa Busz Kft.-nek. Egy olyan cégnél dolgozott, amelyik alvállalkozója az Alfa Busznak – jelentette ki a FigyelőNetnek adott, pénteken megjelent interjúban a BKV vezérigazgatója, aki beszámolt arról is, hogy a tenderbizottság harminc nappal elhalasztotta a buszbeszerzésről szóló döntést. – A fiamnak soha nem volt köze döntéshozói pozíciókhoz, logisztikai munkatárs, de úgy is mondhatnám, hogy raktáros” – közölte Antal Attila, aki azt is elmondta: fia 2006 végétől 2007 végéig dolgozott az Alfa Busz alvállalkozójánál, s „ezalatt nem volt a BKV-nak jogi kapcsolata a céggel”. Regőczy Miklós, a Budapesti Közlekedési Zrt. kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese az egyik kereskedelmi televíziónak pénteken adott interjúban azt mondta, hogy a „raktáros-logisztikai munkakörben” a cégnél dolgozó fiú fizetése „néhány százezres havi tétel volt”.
A Heti Válasz kérdéseket jutatott el az Alfa Busz Kft.-hez, melyben az kérdezik „Ki volt az Alfa Busz munkatársai vagy alvállalkozói közül az, aki eleinte – logisztikai kollégaként – az alkatrészek nyilvántartásával foglalkozott, majd bekerült a gyártócsarnok irodájába, ahol diszpécseri feladatokat végzett, s később hozzá került bizonyos anyagok igénylésének joga is?” és „ Ki volt az a munkatárs vagy alvállalkozó, akit később az egyedi buszok építésére szakosodott szakembergárda irányításával bíztak meg (Toman Péter ügyvezető közvetlen alárendeltjeként)? „. Eddig válasz nem érkezett.
(MTI, hetivalasz.hu)
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/01/a0D1nka7a31n7KT7DFFOQ_XN7ODZWeAEkR8fW0AT2TU/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q3NjA2MDAzM2NhNzRlNjA4MDNlNzAyMTg4ZTBkYjgz.jpg)
Megint menekülni akart egy embercsempész
A kocsiját hátrahagyva gyalog próbált eltűnni, de nem jutott messzire a 35 éves moldvai sofőr.