A Mogyorossy Tibor ügyvezető igazgató által jegyzett közleményben leszögezik: jogi lépéseket tesznek azon médiumok vagy bármely személy ellen, aki a cég nevét korrupcióval, korrupciógyanúval vagy más hasonló rágalommal illeti. A BKV autóbuszparkja fiatalítására vásárolt volna nyolcvan négy-öt éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot. A távirati iroda szerdán adta hírül, hogy a Heti Válasz legújabb számában azt írta: a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusz-tenderére.
A BKV Zrt. sajtóosztálya ugyanakkor még szerdán azt közölte a távirati irodával, hogy a sajtóhíresztelésekkel ellentétben a cég vezérigazgatójának fia soha nem állt az Alfa Busz Kft. alkalmazásában. A BKV Zrt. a társaság vagy a társaság vezetőinek jó hírét veszélyeztető valamennyi kérdésben haladéktalanul megteszi a szükséges jogi lépéseket a Heti Válasszal szemben – zárult akkor a cég közleménye. Demszky Gábor főpolgármester csütörtökön levélben kérte Hagyó Miklóst (MSZP), városüzemeltetési helyettesét, hogy vizsgálja ki, milyen körülmények között zajlik a használt buszok beszerzése.
„A fiam soha nem volt alkalmazottja az Alfa Busz Kft.-nek. Egy olyan cégnél dolgozott, amelyik alvállalkozója az Alfa Busznak – jelentette ki a FigyelőNetnek adott, pénteken megjelent interjúban a BKV vezérigazgatója, aki beszámolt arról is, hogy a tenderbizottság harminc nappal elhalasztotta a buszbeszerzésről szóló döntést. – A fiamnak soha nem volt köze döntéshozói pozíciókhoz, logisztikai munkatárs, de úgy is mondhatnám, hogy raktáros” – közölte Antal Attila, aki azt is elmondta: fia 2006 végétől 2007 végéig dolgozott az Alfa Busz alvállalkozójánál, s „ezalatt nem volt a BKV-nak jogi kapcsolata a céggel”. Regőczy Miklós, a Budapesti Közlekedési Zrt. kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese az egyik kereskedelmi televíziónak pénteken adott interjúban azt mondta, hogy a „raktáros-logisztikai munkakörben” a cégnél dolgozó fiú fizetése „néhány százezres havi tétel volt”.
A Heti Válasz kérdéseket jutatott el az Alfa Busz Kft.-hez, melyben az kérdezik „Ki volt az Alfa Busz munkatársai vagy alvállalkozói közül az, aki eleinte – logisztikai kollégaként – az alkatrészek nyilvántartásával foglalkozott, majd bekerült a gyártócsarnok irodájába, ahol diszpécseri feladatokat végzett, s később hozzá került bizonyos anyagok igénylésének joga is?” és „ Ki volt az a munkatárs vagy alvállalkozó, akit később az egyedi buszok építésére szakosodott szakembergárda irányításával bíztak meg (Toman Péter ügyvezető közvetlen alárendeltjeként)? „. Eddig válasz nem érkezett.
(MTI, hetivalasz.hu)
Több helyen is tüntettek Magyar Péter ellen a felháborodott nyugdíjasok