BKV-ingatlanok eladásából fedeznék a cég előfinanszírozását

Felmerült, hogy a főváros a BKV egyes ingatlanjainak eladásából fedezi azt 10-12 milliárd forintot, amelyet előfinanszírozás formájában a budapesti közlekedési társaságnak nyújt az állam – közölte Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-vel. Az igazgató hangsúlyozta, hogy még nincs végleges döntés.

MNO
2008. 04. 24. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Nincs döntés arról, hogy ezek milyen ingatlanok lennének, vagy milyen vagyon lenne, de mint ismeretes, a kormány hajlandó a Magyar Fejlesztési Bankon keresztül tőkét juttatni a BKV-nak, és cserébe a cég – bizonyosan a napi forgalomhoz, az alapfeladat ellátásához nem szükséges – vagyonelemeket, döntően ingatlant értékesítene” – mondta el Nyáry Krisztián. Hangsúlyozta: még nincs döntés, hogy mely vagyonelemek lehetnének értékesíthetők, sőt még arról sincs, hogy valóban BKV-ingatlanokkal fedeznék az előfinanszírozást. Még több hét, amíg biztosat lehet mondani a témában – tette hozzá.

„Arról viszont van döntés, hogy a BKV készít egy listát, hogy ezek mik lehetnek, vagyis melyek az elidegeníthető ingatlanok, vagy mi az, ami egyáltalán eladható” – folytatta.

Nyári Krisztián szerint fontos feltétel az, hogy az előfinanszírozás ne hitelként jelentkezzen a BKV költségvetésében, mert a cég több adósságot már nem tud vállalni.

A közlekedési vállalatnál működő szakszervezetek egy része ugyanakkor azt a lehetőséget sem zárja ki, hogy valójában az ingatlanok értékesítésének terve áll a járatritkítási elképzelések és az állami előfinanszírozás hátterében, sőt a munkabeszüntetéseket is eszközként használja a cég vezetése ennek megvalósítása érdekében.

Az MTI-nek nyilatkozó, neve elhallgatását kérő szakszervezeti képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a sztrájkhelyzet fenntartásával el lehet érni az érdekképviseleti szervezetek lejáratását, a többlet állami szerepvállalás ára pedig az lehet, hogy felaprózzák a közlekedési céget: eladják a telephelyeket, a garázsokat, embereket bocsátanak el, és kiszervezik a munkát.

A közvélemény szemében már lejáratott szakszervezet ez ellen nehezen tudna majd fellépni – tette hozzá.

A nyilatkozó utalt arra, hogy az április 18-i és az azt megelőző, április 7-i sztrájk elkerülése érdekében csak látszatintézkedéseket tett a BKV vezetősége.

Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton jelentette be: a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba.

Az idei tőkepótlás forrása előfinanszírozás, amelynek a módját még keresik – mondta akkor Keller László. Demszky Gábor lehetőségként említette „fővárosi vagyonelemek értékesítését” azzal, hogy a bevételből autóbuszokat lehetne vásárolni. A főpolgármester szerint a BKV-nak legalább 5-6 milliárd forintra volna szüksége a műszaki színvonal fenntartásához, és még ugyanannyira a fejlesztésekhez.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.