BKV-ingatlanok eladásából fedeznék a cég előfinanszírozását

Felmerült, hogy a főváros a BKV egyes ingatlanjainak eladásából fedezi azt 10-12 milliárd forintot, amelyet előfinanszírozás formájában a budapesti közlekedési társaságnak nyújt az állam – közölte Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-vel. Az igazgató hangsúlyozta, hogy még nincs végleges döntés.

MNO
2008. 04. 24. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Nincs döntés arról, hogy ezek milyen ingatlanok lennének, vagy milyen vagyon lenne, de mint ismeretes, a kormány hajlandó a Magyar Fejlesztési Bankon keresztül tőkét juttatni a BKV-nak, és cserébe a cég – bizonyosan a napi forgalomhoz, az alapfeladat ellátásához nem szükséges – vagyonelemeket, döntően ingatlant értékesítene” – mondta el Nyáry Krisztián. Hangsúlyozta: még nincs döntés, hogy mely vagyonelemek lehetnének értékesíthetők, sőt még arról sincs, hogy valóban BKV-ingatlanokkal fedeznék az előfinanszírozást. Még több hét, amíg biztosat lehet mondani a témában – tette hozzá.

„Arról viszont van döntés, hogy a BKV készít egy listát, hogy ezek mik lehetnek, vagyis melyek az elidegeníthető ingatlanok, vagy mi az, ami egyáltalán eladható” – folytatta.

Nyári Krisztián szerint fontos feltétel az, hogy az előfinanszírozás ne hitelként jelentkezzen a BKV költségvetésében, mert a cég több adósságot már nem tud vállalni.

A közlekedési vállalatnál működő szakszervezetek egy része ugyanakkor azt a lehetőséget sem zárja ki, hogy valójában az ingatlanok értékesítésének terve áll a járatritkítási elképzelések és az állami előfinanszírozás hátterében, sőt a munkabeszüntetéseket is eszközként használja a cég vezetése ennek megvalósítása érdekében.

Az MTI-nek nyilatkozó, neve elhallgatását kérő szakszervezeti képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a sztrájkhelyzet fenntartásával el lehet érni az érdekképviseleti szervezetek lejáratását, a többlet állami szerepvállalás ára pedig az lehet, hogy felaprózzák a közlekedési céget: eladják a telephelyeket, a garázsokat, embereket bocsátanak el, és kiszervezik a munkát.

A közvélemény szemében már lejáratott szakszervezet ez ellen nehezen tudna majd fellépni – tette hozzá.

A nyilatkozó utalt arra, hogy az április 18-i és az azt megelőző, április 7-i sztrájk elkerülése érdekében csak látszatintézkedéseket tett a BKV vezetősége.

Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton jelentette be: a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba.

Az idei tőkepótlás forrása előfinanszírozás, amelynek a módját még keresik – mondta akkor Keller László. Demszky Gábor lehetőségként említette „fővárosi vagyonelemek értékesítését” azzal, hogy a bevételből autóbuszokat lehetne vásárolni. A főpolgármester szerint a BKV-nak legalább 5-6 milliárd forintra volna szüksége a műszaki színvonal fenntartásához, és még ugyanannyira a fejlesztésekhez.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.