„A teljes menetrend április 15-én, kedden a hajnali üzemkezdetre állt helyre. Néhány nemzetközi járatnál esetleg még várható késés kedden napközben, de már valamennyi járat indul Budapestről, s érkezik Magyarországra” – hangsúlyozta közleményében Kavalecz Imre. A tizenegy órán át tartó sztrájk után hétfőn elsőként a budapesti elővárosi vonatokat indították el, ezzel párhuzamosan a távolsági IC- és gyorsvonatok is visszaálltak eredeti menetrendjükbe, valamint a nemzetközi járatokat is beindították – tette hozzá a sajtófőnök.
Eközben kedden folytatódik az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezet sztrájkköveteléseiről, illetve a még elégséges szolgáltatásról. A hétfői munkabeszüntetés felfüggesztését követően Gaskó István, a VDSZSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a szakszervezet továbbra is kitart a leányvállalatoknál a 10 százalék kihelyezési pótlék mellett, amit akár 3 évre elosztva is el tudnak fogadni.
Ragaszkodnak ahhoz is, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből valamennyi vasutas 250 ezer forintot kapjon, hiszen Kóka János volt közlekedési miniszter 2005-ben megígérte. A MÁV Zrt. is ragaszkodik eredeti álláspontjához. A vasúttársaság azt hangsúlyozza, hogy a szakszervezeti követelések irreálisak, és nincs rá pénzügyi fedezet.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.