Mint ismert, a Magyar Nemzet hétfői számában azt írta: ősztől ezer intézményben összevontan tanítják a biológiát, a fizikát és a kémiát. Lapunk úgy tudja, ha a rendszer beválik, várhatóan 2013-ra megszűnnek az önálló reáltárgyak és azok helyett egyetlen tárgyat, élettant oktatnak. Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke a távirati irodának hangsúlyozta: csak akkor támogatják a természettudományos tárgyak összevonását, ha az nem jár óraszámcsökkenéssel és elbocsátásokkal. A természettudományos tantárgyak összevonásának eredményessége véleménye szerint attól függ, hogy az integrált tantárgy óraszáma eléri-e az összevonás előtti órák számának az összegét.
Kifejtette: ha az összevonás után kisebb lesz az óraszám a korábbiak összegénél, akkor az ártalmas egyrészt a diákok szempontjából, hiszen kevesebb órában kevesebb képességet és készséget sajátítanának el, másrészt foglalkoztatási szempontból is, mert ez nyilvánvalóan leépítéshez vezetne. A státuszok csökkentését pedig elfogadhatatlannak tartják – tette hozzá. A PDSZ elnökének ismeretei szerint az adott iskolák nevelőtestületei önállóan dönthetnek majd arról, hogy integráltan tanítják-e a három tárgyat. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: a szakszervezet helyesli, hogy nem központi elrendelésre kell ezt végrehajtani.
Hozzátette: vannak olyan külföldi példák, amelyek arról tanúskodnak, hogy sok helyen éppen fordított a folyamat, az integrált tantárgyaktól fordultak a szaktárgyak felé. Kerpen Gábor hangsúlyozta: fontos, hogy ha a diák megtanul valamit például fizikából, akkor azt a kémiaórán is tudja alkalmazni; ebből a szempontból pedig az integrált élettan jó lehet. Ugyanakkor rámutatott arra is, hogy a három szaktanárnak együtt kell végeznie az összevont tantárgy oktatását. A PDSZ elnöke hozzáfűzte, a középfokú oktatási intézményekben, az integráció kialakításakor különös gondot kell fordítani arra is, hogy a tananyag tudástartalma ne csökkenjen, ellenkező esetben komoly gondjai lehetnek a műszaki, természettudományi szakokra jelentkező diákoknak.
Árok Antal, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) napokban leköszönt elnöke azt mondta: a pedagógusok aggódnak a természettudományos tantárgyak esetleges összevonása miatt, úgy gondolják, alaposabban át kell gondolni az elképzelést, amelyet egyoldalúnak tartanak. Hozzátette, hogy a most szerveződött, természettudományi szakos tanárokat tömörítő Természettudományi Tanárok Tagozata (TTT) most készíti a szakmai véleményt az esetleges összevonásról és annak hatásairól, ez várhatóan a tanév kezdetére készül el.
Árok Antal kiemelte: a természettudományos tárgyaknak szorosan kapcsolódniuk kell egymáshoz, ki kell egészíteniük egymást, azokat nem lehet leszűkíteni általános természettudományos ismeretekké. Ez általános iskolában még működhet, de középiskolában már nem: például modern biológiát kémiai és fizikai ismeretek nélkül nem lehet tanítani – közölte a szakember. Arról is szólt, hogy a tanárok nem az új koncepciónak megfelelő képzést kaptak és kapnak, s „szakmai badarság” egyik pillanatról a másikra megváltoztatni a jelenlegi oktatási módot. A pedagógusok szerint középiskolában akkor sem lenne szerencsés az összevonás, ha a pedagógusképzést átalakítanák – tette hozzá a PSZ volt elnöke.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.